‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 18 aprilie, 2024
9.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiri4 întrebări esențiale înainte de a începe o afacere în China

4 întrebări esențiale înainte de a începe o afacere în China

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Deși piața sa enormă de desfacere atrage o mulțime de investitori, China nu se lasă ușor de cucerit. Businessul în această țară nu se face după ”standardele” occidentale, de aceea oamenii de afaceri se văd nevoiți să-și potrivească mărfurile, planurile de marketing, organizațiile pentru cooperare la specificul local.

La sfârșitul lui 2014, China a devenit cea mai mare putere economică a lumii, depășind Statele Unite ale Americii. Astfel că pentru mulți întreprinzători pătrunderea pe piața chineză se egalează cu extinderea imediată a afacerii. Totuși înainte de a merge să vă căutați fericirea în est, răspundeți la aceste patru întrebări.

1.      Este China o țară favorabilă afacerii voastre?

Deși la prima vedere China pare extrem de atractivă, mai întâi studiați piața locală a industriei în care activați ca să vă convingeți că într-adevăr există perspective.

Este foarte important să luați în calcul caracteristicile locale. Spre deosebire de țările occidentale unde consumatorii nu se deosebesc prea tare între ei, în China fiecare regiune are specificul său. Chiar și limba și regulile de scriere diferă.

De asemenea, va trebui să elaborați o nouă strategie de poziționare pe piață, diferită de la o regiune la alta. Pe lângă campaniile de marketing, uneori și produsul propriu-zis trebuie să corespundă cu gusturile și obiceiurile noilor consumatori. De exemplu McDonald’s și KFC au introdus în meniurile lor băuturi calde din lapte de soia și preparate din orez.

2.     Pentru ce regiune ar trebui să optați?

Optați pentru o regiune avantajoasă afacerii voastre. Pentru început ar fi bine să vă adaptați la condițiile uneia sau a câtorva regiuni, după care să vă extindeți. Totodată țineți cont și de costurile de arendă a depozitelor, de avantajele fiscale, de calitatea infrastructurii de transport – de exemplu, transportul mărfurilor are loc preponderent pe cale rutieră sau pe apă – și chiar de climat.

‹ adv ›

Este important să colaborați cu atutoritățile locale și cele de stat pentru a obține privilegii pentru dezvoltarea afacerii. Mai multe detalii găsiți pe site-ul Ministerului chinez al comerțului.

3. Ce formă juridică și de organizare a afacerii vi se potrivește?

Veți alege forma de organizare a afacerii în funcție de activitatea pe care o desfășoară întreprinderea, comercială sau industrială, dar și în dependență de gradul investițiilor financiare, tehnice și umane.

Dacă afacerea voastră este una comercială, aveți la dispoziție câteva variante:

‹ adv ›
  • Franciză – veți fi în drept să utilizați o anumită marcă într-o zonă anume, totodată veți avea independență financiară și veți hotărî singuri strategia de marketing și vânzări.
  • Agent economic autorizat – vă este permis să comercializați produse finite, fără restricții geografice. Profitul se calculează ca procent din cifra de afaceri. În același timp, cheltuielile pentru stabilirea contactelor de afaceri, promovarea produsului și logistica lui se acoperă din buzunarul propriu.
  • Reprezentant comercial – acest format nu diferă mult de agentul  economic autorizat, doar că în acest caz vă supuneți companiei-producătoare;
  • Reprezentanță – această formă de organizare vă permite să vă dezvoltați afacerea și să  stabiliți noi contacte, dar vi se interzice activitatea comercială interzisă.

Puteți recurge și la vânzări directe, efectuate de intermediari sau de un grup de exportatori. Această posibilitate vă ajută să pătrundeți pe piață, însă nu necesită prezența persoană în China.

Dacă aveți o afacere cu activitate industrială, veți lua în considerare următoarele variante:

  • Filială sau întreprindere cu 100% capital străin – veți lua sub control o structură independentă, a cărei operațiuni și strategii le veți gestiona singuri. Totodată sunteți responsabil de tot ce ține de vânzări – găsirea intermediarilor, adaptarea la cultura locală – logistică și resurse umane. Prezența personală în China este absolut necesară.
  • Întreprindere  mixtă – varianta ideală dacă doriți să vă alăturați unei companii chineze, venind cu noi posibilități financiare și tehnice. La baza acestei cooperări stau acordurile comerciale, acordurile acționarilor și înțelegerile tehnice.
  • Întreprindere cu capital străin – nu este nevoie de investiție minimă pentru înființarea acesteia, impozitele se plătesc în funcție de veniturile fiecărui partener spre deosebire de ultimele două variante unde impozitarea se face cu 25% din  venitul corporativ. Împărțirea profitului nu este fixă, iar structura de conducere este bine definită. Aceste întreprinderi se formează pe bază de parteneriate, care definesc exact rolul fiecărei părți, dar și alte momente-cheie necesare pentru înregistrarea companiei de către autoritățile chineze.
  • Transfer de tehnologie – nu este necesară prezența personală.

Nu există o variantă ideală printre cele expuse mai sus. De aceea este esențial să precizați care se potrivește mai bine afacerii voastre și pe care o veți putea susține financiar în perioada predeterminată. Totodată, ar fi bine să vă gândiți și în perspectivă, dacă la început lucrurile se vor mișca din loc mai greu, mai târziu s-ar putea să meargă mai bine.

4.     Ce măsuri de precauție trebuie luate înainte de a investi în China?

Mai întâi de toate înregistrați-vă brandul, protejați-vă tehnologiile și sursa valorii adăugate a produsului vostru. Protejarea proprietății intelectuale pe piața chinezească este indispensabilă.

În al doilea rând, dacă plănuiți să recrutați brațe de muncă locale, să cooperați cu parteneri chinezi sau instituții locale, ar fi bine să vă familiarizați mai întâi cu cele mai comune practici de gestionare a afacerilor și comerțului în această țară. Dacă nu vă descurcați singuri cel mai bine ar fi să apelați la serviciile experților în dezvoltarea afacerilor, managementul internațional, probleme juridice și marketing.

Dacă se ratează șansa de a pătrunde pe piața chinezească compania riscă nu doar să-și extindă businessul dar și să-și compromită pozițiile existente. Până la urmă este imposibil de prevăzut toate scenariile posibile.

Articol realizat în baza materialelor bakertilly.ua

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›