‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 23 aprilie, 2024
12.7 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriCum companiile apicole din Moldova pot câștiga 20.000 de dolari în cadrul unui concurs...

Cum companiile apicole din Moldova pot câștiga 20.000 de dolari în cadrul unui concurs național

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD a anunțat un concurs național pentru companiile specializate în apicultură în cadrul căruia va fi aleasă o companie locală care va lua un premiu de 20.000 de dolari. Doritorii de a participa la concurs se pot înscrie până la data de 20 martie 2017.

Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP-IFAD) este o unitate creată de către Guvernul Republicii Moldova pentru implementarea programelor Fondul Internaţional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD).

Bătălie pe cei 20.000 de dolari de la IFAD

Astfel, în baza unui concurs naţional, din rândul companiilor private sau cu capital de stat va fi selectat un beneficiar din domeniul apicol, care va implementa un proiect pilot susținut prin acordarea unui grant, pentru suportul inovațional și unde rezultatele imediate (o creștere considerabilă a producției și a calității) pot fi demonstrate în sezonul de producție următor.

UCIP-IFAD va acorda asistenţă financiară sub forma unui grant în sumă de maxim 20.000 de dolari SUA, pentru Proiect Pilot, pentru procurarea de echipamente de producție inovatoare, echipamente pentru post-recoltare (colectare, prelucrare și ambalare). UCIP-IFAD va acorda şi asistenţă tehnică şi consultativa întreprinderii selectate pentru crearea Proiectului Pilot şi promovarea tehnologiilor inovatoare. 

Organizația susține că acest concurs este necesar pentru a prezenta un caz de succes, care poate fi preluat de alți apicultori în privința efectuării corespunzătoarele a tuturor etapelor de producere a merii. Un alt factor important care i-a determinat pe specialiști să atragă atenția asupra acestui domeniu este cerința pieții europene în privința calității mierii. 

‹ adv ›

Jumătate din export al mierii pleacă în UE 

În structura comercială 50 % din miere este direcționată spre Europa, 30% este vândută pe piața locală și circa 20% pe alte piețe. Astfel, principala piață de desfacere este UE, însă există o problemă care nu poate fi neglijată, iar nesoluționarea acesteia în viitorul apropiat poate avea consecințe nefaste asupra apicultorilor din Moldova. Piața Europeană poate rămâne și în continuare piața principală pentru mierea și derivatele de miere din Moldova, doar în cazul respectării cerințelor de calitate, care sunt foarte riguroase și cer lipsa totală a reziduurilor de orice fel, inclusiv antibiotice, confirmată prin certificări a laboratoarelor acreditate. Deseori, țările importatoare solicită confirmările (certificatele) de la propriile laboratoare. În plus, lotul minim care este acceptat de cumpărătorii europeni constituie 20 de tone. Adițional se mai solicită și respectarea factorului omogenității lotului. 

Crește numărul familiilor de albini 

‹ adv ›

Conform datelor statistice în Republica Moldova, în ultimii 9 ani numărul familiilor de albine a crescut de la 100.000-110.00 înregistrate în 2007, până la circa 150.000. În prezent sunt 3. 800 de stupine înregistrate în Registrul Zootehnic și ANARN, cu producerea anuală a circa 3.000 de tone miere. La cifra menționată se mai adaugă încă în jur de 3.000 stupine care nu sunt înregistrate, aici vorbim de stupinele care sunt deținute de micii fermieri.

Criteriile de selecție a beneficiarilor

Beneficiarii și criterii minime de eligibilitate: Companiile vor fi eligibile pentru etapa de pre-calificare doar în cazul cînd vor întruni următoarele criterii:

• A fi înregistrate în zona rurală, cu activitate în domeniul apiculturii și reprezintă o formă de asociere a apicultorilor pentru a fi conectați cu piața de desfacere;

• Compania trebuie să reprezinte rolul de lider în cadrul lanțului valoric de producere a mierii: cooperativă, asociație, grup de producători, întreprindere care colectează, procesează și comercializează mieria și produselor din apicultură;

• Să aibă, în anul precedent depunerii Cererii de participare la concurs pentru finanțarea grantului, cel puțin 3 contracte de achiziție a mierii sau/și produselor de apicultură de la alți apicultori;

• Compania duce evidența contabilă conform standardelor naționale de contabilitate. • Acceptă să participe cu cofinanțare în raport de cel puţin 50:50 la suma acordată de UCIPIFAD;

• Are experiență de activitate în domeniul producerii de cel puțin 2 ani sau în domeniul procesării de cel puțin 3 ani;

• Să demonstreze lipsa datoriilor față de bugetul local/de stat;

• Pentru ultimul an de activitate să posede bilanț contabil pozitiv;

• Să manifeste interes şi să accepte înființarea în cadrul întreprinderii/instituției a unei școli de instruire şi primirea pe parcursul a următorilor 3 ani a grupurilor de apicultori la instruire sub formă de seminare, demonstrări practice, etc.

Nu vor fi eligibili:

• Companiile, întreprinderile înregistrate în orașele Chișinău și Bălți;

• Companiile care se află în proces de lichidare, insolvabilitate sau au intrat în incapacitate de plată;

• Companiile care au bilanțul contabil negativ pentru anul precedent depunerii Cererii de participare la concurs pentru finanțarea grantului;

Perioada derulării Proiectului: 4 ani din data aprobării de Comitetul de selectare Documentele necesare pentru participare la concurs.

Pentru participare la concurs concurenţii sunt solicitaţi să prezinte următoarele documente:

  • Formularul-cerere de participare la concurs;
  • Plan de afacere la propunerea de proiect investițional;
  • Copia autentificată a contractelor de achiziție a mierii sau/și produselor de apicultură pentru anul precedent depunerii Cererii de participare la concurs pentru finanțarea grantului;
  • Copia Certificatului de înregistrare a întreprinderii și extrasul din registru de stat;
  • Copia Bilanţului contabil sau Darea de Seama Fiscală unificată (Declarația) pentru anul precedent depunerii Cererii de participare la concurs pentru finanțarea grantului înregistrat la biroul de statistică;
  • Documente care atestă că întreprinderea are în posesie stupina și/sau încăperi necesare pentru dezvoltarea unei procesări, ambalări ulterioare;
  • Declaraţia de accept pentru co-finanţare în raport de cel puţin 50:50 la suma acordată de UCIP-IFAD(anexa 2);
  • Companiile sunt încurajate să prezinte şi alte documentele ce ar confirma nivelul de calificare.
  • Certificat privind lipsa datoriilor faţă de bugetul local/de stat eliberat de organul fiscal de resort.
  • Declarația de propria răspundere;
  • Certificat de la bancă de confirmare a contului bancar.
  • Declarațiile vamale sau alte documente care confirmă exportul mierii sau/și produselor din apicultură.

Condițiile de prezentare a pachetului de documente: 

  • Pachetul de documente vor fi prezentate la concurs în două exemplare: una in original și alta copie, fiecare sigilate în plicuri separate (total 2 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe toate plicurile (2+1) va fi indicată denumirea ofertantului, persoana și telefonul de contact, adresa de e-mail și denumirea concursului la care se aplică.
  • Pachetul de documente va fi prezentată la adresa UCIP-IFAD: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, pînă la data de 20 martie 2017, ora 10:00;
  • Ofertele incomplete și cele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la Concurs.

În ce condiții UCIP poate anula concursul

UCIP-IFAD este în drept de a anula concursul la orice etapă din motivul imposibilității acoperirii financiare ori din motiv de necorespundere a cererilor pentru finanțare la cerințele stabilite în documentele de concurs sau alte motive justificate.

Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de email: [email protected].

 

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›