‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 28 martie, 2024
20.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriFOTO. Moldova la Fruit Logistica Berlin: Concluzii, lecții și inspirație

FOTO. Moldova la Fruit Logistica Berlin: Concluzii, lecții și inspirație

‹ adv ›
‹ adv ›

Ediția aniversară a expoziției „Fruit Logistica” a salutat peste 75.000 vizitatori – comercianți de nivelul managementului din peste 130 de țări și comentarii pozitive din partea a 3.100 expozanți reprezentând 84 de țări.

Conform organizatorilor, circa 98% din vizitatorii – comercianți au constatat rezultate pozitive pentru afaceri, drept urmare a expoziției; 90% au menționat că planifică să revină și 96% au spus că ar recomanda acest eveniment și altora. 80% au reușit să stabilească noi contacte de afaceri și 39% au semnat noi contracte pe parcursul expoziției. Peste trei pătrimi din vizitatorii – comercianți afirmă că se așteaptă la vânzări post-expoziție. Producătorii moldoveni sunt de aceeași opinie.

Rezultate preliminare pentru Moldova

Expozanții moldoveni au stabilit relații cu peste 50 de parteneri potențiali, reprezentând așa țări ca: Kuwait, Taiwan, China, Rusia, Belarus, Spania, Bulgaria, Belgia, Marea Britanie și altele.

2 companii moldovenești au semnat noi contracte cu Globus Group, una din companiile lider de fructe din Rusia. Un expozant de fructe a semnat contracte cu 3 parteneri din Belarus, în timp ce merele moldovenești se bucură de o mare cerere în rândul importatorilor din Bulgaria, Spania, Egipt, Armenia, Kazahstan.

Noi uși deschise

Dl. Neven Kurtovic, reprezentantul regional al Greenyard Fresh Holding BE NV (cea mai mare rețea europeană de distribuție) a menționat:

„Noi colaborăm și furnizăm produse tuturor lanțurilor mari de comercializare din Europa prin intermediul celor 32 puncte logistice pe care le deținem. Acum distribuim produse din toate țările din Balcani, România, Ungaria, Georgia, toți furnizorii mari din Europa de Vest. Totuși, Republica Moldova nu ne este cunoscută drept furnizor și noi am dori să schimbăm acest fapt. Suntem gata să analizăm ofertele din partea furnizorilor moldoveni de produse proaspete, dacă dânșii sunt gata să ofere calitatea necesară și certificatele solicitate și să activeze conform unui program pre-convenit. Dacă ofertele vor fi rezonabile, Greenyard este deschis să organizeze o vizită de 2 zile în Moldova pentru a analiza facilitățile existente și discuta oferte reale”.

‹ adv ›

Dulceața de trandafiri se alătură familiei

Compania Alfa Nistru (brand-ul VIS) a stabilit relații comerciale cu o companie germană și acum negociază înțelegeri cu alte 4 companii europene. A stabilit conexiuni de succes cu un furnizor de dulceață din petale de trandafir și a descoperit soluții optime de cultivare în seră pentru legume și căpșuni.

Progres vizibil

„Este îmbucurător faptul că după o anumită pauză, producătorii din Republica Moldova sunt prezenți într-un număr atât de mare, la un eveniment de asemenea anvergură. Atât calitatea produselor expuse, cât și modul lor de prezentare este exemplar și, la o distanță de 5 ani, progresul este vizibil. Republica Moldova are potențial enorm de a fi cunoscută și de a-și comercializa produsele”, susține Oleg Serebrian, Ambasadorul Republicii Moldova în Germania.

Participarea companiilor din Republica Moldova la „Fruit Logistica” a fost posibilă cu sprijinul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), prin intermediul unui proiect finanțat de Guvernele Norvegiei și României, cu suportul financiar al Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO) și în parteneriat cu Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ) și Asociația Moldova Fruct.

Din livezile moldovenești spre patiseriile vieneze

Au fost stabilite relații comerciale și cu trei pepiniere și prestatori de soluții post-recoltare, în timp ce produsele procesate au trezit interesul companiilor de patiserie și cofetărie din Viena.

Cuvânt de la Moldova Fruct

„Participarea la acest târg este de o importanță majoră pentru noi și pentru viitorul produselor noastre pe piața internațională. Sperăm să obținem atât contacte utile, cât și experiență de promovare și prezentare a fructelor, să descoperim care sunt noile preferințe ale consumatorului. Consider că putem fideliza consumatorii internaționali prin calitate, ajustare la noile realități și prin o promovare mai insistentă”, afirmă Iurie Fală, director executiv al Asociației „Moldova Fruct”.

‹ adv ›

Lecții învățate

  • Au fost descoperite idei noi inovative cu privire la ambalarea fructelor și legumelor.
  • Producătorii de fructe din Moldova au concluzionat că produsele care erau procesate, ambalate și certificate conform standardelor UE s-au bucurat de cea mai mare popularitate în rândul potențialilor parteneri externi. Fructele proaspete care ar putea fi furnizare cu certificarea GLOBAL GAP de asemenea s-au bucurat de interes sporit din partea vizitatorilor la stand.
  • Drept urmare a participării la expoziția Fruit Logistica din Berlin, vor fi concepute strategii de comunicare și astfel produsele moldovenești vor fi promovate creativ pe plan global.

Gustul inovației

Realitatea virtuală a permis vizitatorilor să-și antreneze abilitățile de recoltare a fructelor. Vizitatorii au avut parte de oportunitatea de a se deplasa într-o livadă Hi-Tech din Čelarevo, Serbia și să învețe despre tehnologia de producere, în timp ce sesiunile interactive au prezentat informația de bază despre fiecare soi de mere.

Impresii

„Este o mașină perfectă de recoltare a merelor și perelor. Aceasta elimină momentul în care fructele se lovesc de căldările sau containerele în care sunt culese. Fructele aterizează direct pe niște fâșii de cauciuc moale care le manipulează cu grijă, de fapt ca și întregul mecanism, care este foarte atent față de fructe. Viteza de recoltare sporește considerabil”, menționează Marin Gorincioi, producător de fructe.

Apa este noul sol

Căpșunele hidroponice sunt o tendință delicioasă. Acestea sunt cultivate fără sol, într-o soluție nutritivă și sunt disponibile tot anul împrejur, datorită faptului că sistemele hidroponice pot fi create atât în spații deschise, cât și închise, folosind iluminare artificială.

Unul din beneficiile majore care derivă din creșterea căpșunelor prin sistemul hidroponic ține de faptul că acestea pot fi cultivate la o altitudine înaltă, sporind viteza ratei de culegere, pe parcursul unui proces mai puțin obositor de recoltare decât cel ordinar. Practica dată este utilizată din ce în ce mai mult în Australia, Canada, SUA și Olanda.

Și varza se simte bine în grădina hidroponică. În funcție de tipul verzei, recolta va fi gata pentru cultivare cu 9 – 11 săptămâni mai târziu, necesitând o temperatură mai redusă decât majoritatea legumelor din cauza preferinței acestora față de condițiile meteo mai reci.

Din 2011, PNUD Moldova și Asociația Moldova Fruct susțin producătorii și exportatorii moldoveni pentru participarea la acest eveniment important.

© 2017 UNDP Moldova

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Comentarii