‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 aprilie, 2024
29.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriGrâul alimentar și cel furajer se comercializează aproximativ la același preț

Grâul alimentar și cel furajer se comercializează aproximativ la același preț

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Producătorii comercializează grâul alimentar cu 2200 de lei pentru o tonă (2,2 lei/kg), iar preţul la grâul furajer este de 2050-2150 de lei/tona, în funcţie de raioane – informează preşedintele UniAagroProtect, Alexandru Slusari, care spune că preţul este mai mic ca în ţările vecine, Ucraina şi România, şi nu acoperă cheltuielile de producere, transmite IPN.

La un schimb de opinii care a avut loc la Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, preşedintele UniAagroProtect a spus că mai târziu, peste o lună – o lună şi jumătate, preţurile ar putea fi puţin mai mari. Însă, din cauza lipsei de bani şi a datoriilor acumulate, mulţi producători agricoli sunt puşi în situaţia de a vinde grâul imediat după recoltare.

 „Noi oricum insistăm că actualul preț la grâu este mic, comparativ cu alte țări. Cheltuielile pentru un hectar de grâu pentru anul 2016 oscilează între 6500-7000 lei, iar prețurile actuale care sunt propuse nu acoperă prețul de cost. Propunem ca statul să intervină în situația creată. Această practică există în toate țările UE, în Ucraina și Rusia, când statul, în situația când prețurile la anumite tipuri de producție agricolă sunt joase, intervine și procură o parte din grâu, de porumb la prețul cu 20-25% mai mare decât cel existent. Astfel este susținut producătorul agricol”, a adăugat Slusari.

Ministrul Eduard Grama a spus că în cadrul discuţiilor nu s-a venit cu o soluţie, fiind făcute doar anumite constatări. De remarcat este că preţurile la grâu sunt în scădere şi pe piaţa internaţională. Situţia pentru producătorii din Moldova e şi mai dificilă în contextul în care asupra preţului de achiziţie a frâului influenţează şi importurile mari de făină, crupe, paste făinoase din Ucraina, dar şi din alte ţări.

Grama a menţionat că „în Moldova există probleme serioase la capitolul logistică, posibilitatea de a exporta o cantitate mare de cereale în termen scurt”. „Moldova foloseşte preponderent căi maritime de transportare – prin Portul Giurgiuleşti, a cărui capacitate de transbordare este limitată”, a spus el.

Ministrul a explicat că la şedinţă nu s-a propus scopul de a găsi o soluţie concretă privind majorarea preţurilor la export, ci de a stabili un dialog între părţile interesate.

„Ministerul nu poate influenţa formarea preţurilor, deoarece aceasta nu ţine de competenţa sa. Noi putem doar contacta cu alte instituţii pentru modificarea politicii achiziţiilor”, a spus el.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›