‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 aprilie, 2024
29.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriLefrucom - o afacere cu „gust”

Lefrucom – o afacere cu „gust”

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Fructele uscate glazurate cu ciocolată sunt considerate a fi unele dintre cele mai gustoase bomboane. Deşi aceste delicii sunt mai puţin cunoscute consumatorului autohton, spre surprinderea multora, ele sunt produse şi în Moldova. O familie din nordul republicii, inspirată de ceea ce a văzut în Germania, a lansat o afacere inedită pentru piaţa moldovenească, pe care o dezvoltă sub sloganul „Gustul sănătăţii Dumneavoastră”.

Soţii Igor şi Stela Cetulean din Soroca au iniţiat în anul 2007 o afacere mai puţin obişnuită pentru Moldova. Fiind impresionaţi de fructele uscate glazurate în ciocolată pe care le-au văzut în magazinele din Germania s-au gândit că au toate şansele să dezvolte în Moldova o afacere în acest domeniu, cu atât mai mult cu cât fructe în nordul ţării sunt ,,câtă frunză şi iarbă”.

Încurajaţi de gândul de a rămâne totuşi acasă şi a nu lua viaţa de la un capăt într-un alt colţ de lume, soţii Cetulean, ambii absolvenţi ai Universităţii de Educaţie Fizică şi Sport, au creat la Soroca întreprinderea Lefrucom, specializată în producerea fructelor uscate glazurate cu ciocolată, dar şi în uscarea legumelor.

Atunci când au iniţiat afacerea, soţii Cetulean au pornit de la gândul că ţăranii noştri aruncă o bună parte din fructele şi legumele pe care le cresc pentru că nu reuşesc să le comercializeze în timp util. Uscate însă fructele şi legumele nu au nevoie de condiţii speciale de păstrare. În plus, uscarea este şi cea mai bună soluţie pentru a menţine calităţile nutritive şi gustative ale acestora pentru o perioadă mai mare de timp.

Prin urmare, prunele, nucile, cireşele, vişinele, merele, toate uscate şi glazurate cu ciocolată, precum şi tomatele, sfecla sau bostanul uscat sunt doar câteva dintre deliciile produse la Lefrucom. Mai mult, întreprinderea experimentează în permanenţă şi vine cu abordări inedite nu doar pe piaţa moldovenească, dar şi pe cea internaţională.

Igor CETULEAN: În nordul Republicii Moldova multă lume face castraveţi muraţi. Sunt ani când producţia de castraveţi muraţi este atât de mare, încât nu se reuşeşte comercializarea integrală a acestora. Atunci, castraveţii, pur şi simplu, se aruncă. Ideea de a usca şi castraveţi muraţi a venit din partea unei cunoştinţe din Sankt-Petersburg. Deşi s-ar părea că acest lucru este imposibil, deoarece castraveţii conţin 90% apă, până la urmă am demonstrat că este posibil.

 

‹ adv ›
FOTO: soroka.all.biz/profit.md
FOTO: soroka.all.biz/profit.md

De fapt, uscarea castraveţilor muraţi este know-how-ul Lefrucom, pe care l-a patentat, pentru că nimeni în lume nu mai face aşa ceva. Compania mai usucă tomate, sfeclă, bostan, ceapă.

Recent, aceasta a înregistrat un nou brand Lefrushock prin care propune consumatorilor produse know-how în materie de legume uscate. „Avem intenţia de a produce tomate uscate glazurate. În ce le vom glazura rămâne, deocamdată, un secret”, spune încrezător antreprenorul, care vrea să dezvolte acest brand sub sloganul „Gustos şi sănătos”.

Toată materia primă este autohtonă. „Am un principiu – usuc doar ceea ce creşte în Moldova, iar prin aceasta arăt lumii cu ce se mândreşte ţara mea. Nu usuc banane, deşi nu pot spune că dacă va fi nevoie nu voi face şi acest lucru. Însă pentru următorii 5-10 ani afirm cu certitudine că voi lucra doar cu materia primă locală, care este de calitate şi foarte gustoasă. Nu în zadar sloganul nostru pentru fructele uscate glazurate este „Gustul sănătăţii Dumneavoastră”, spune Igor Cetulean.

‹ adv ›

Costul unui pachet de fructe glazurate este identic cu cel al unei sticle de bere. Filozofia antreprenorului este una simplă – tatăl îşi cumpără o bere, iar copilului îi cumpără fructe dulci. Igor Cetulean este ferm convins că vişinele sau merele glazurate în ciocolată albă sau neagră reprezintă o alternativă excelentă altor dulciuri.

Toată producţia realizată la Lefrucom este comercializată doar pe piaţa externă. Cel mai mare consumator al fructelor uscate şi glazurate este Germania, urmată de Polonia şi România, iar cel mai mare consumator de legume uscate, în special castraveţi muraţi, este Rusia. Legumele uscate sunt folosite în alimentaţie, la prepararea bucatelor, dar şi a infuziilor utilizate în scop curativ.

Deşi deliciile Lefrucom, foarte apreciate şi solicitate în străinătate, nu au devenit, deocamdată, cunoscute şi pe piaţa locală, întreprinzătorul vrea să cucerească treptat şi consumatorul autohton. Pentru anul 2015 are planuri mari. Intenţionează să construiască la Soroca o fabrică modernă, aliniată tuturor standardelor europene de calitate, cu o suprafaţă de 1000 de m. p. Astfel, îşi va extinde afacerea pentru a putea satisface cererea şi a face cunoscută producţia inclusiv pe piaţa locală. Tot în acest an, compania îşi propune să participe la concursul Marca Anului, dispunând de toate certificatele europene, care garantează calitatea produselor.

Sursa: Profit.md

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›