În această dimineață am avut neplăcuta experiență să descoperim că site-ul nostru „a fost dat la xerox”, cum s-ar spune, de către concurenți. Nu vă vom spune despre cine este vorba pentru că asta ar însemna să le facem publicitate gratuită.
Ideea este că totul s-a făcut într-un mod foarte neprofesionist. Administratorii site-ului și programistul nu s-au obosit să schimbe măcar designul și interfața site-ului, dar au copiat practic totul.
„Această diversiune n-ar fi fost posibilă fără participarea fostului nostru programist. Platforma actuală a fost cumpărată prin contract de la o companie din afară. Tot ce se vede pe site a fost gândit de noi practic de la zero, design, meniu, funcționalitate, culori, imagini de fundal, categorii, etc. El doar a operat schimbări în cod. Ne cunoaștem de mult timp. Nu înțeleg cum a putut să ia site-ul nostru și să-l vândă concurenților, fără ca să aibă vre-un drept de proprietate asupra acestuia”, a declarat Sergiu Jaman, directorul și co-fondatorul companiei News Media Online (NMO), cea care deține drepturile asupra Agrobiznes.md.
Contactați de noi, administratorii site-ului clonă au încercat să ne explice că nu există nici o asemănare între cele două site-uri. După ce le-am spus că avem contractul la mână care confirmă dreptul de proprietate și că putem demonstra în judecată că suntem corecți, au schimbat macazul. Ne-au promis că vor opera modificări, iar ulterior accesul spre site a fost închis.
„Administrația News Media Online (NMO) regretă acest incident. Ne dorim să activăm pe o piață civilizată, dar ce se face la moment este foarte grav. Cel mai ușor este să copii ceva atunci când nu ai idei. Compania care ne-a realizat site-ul a comis un act fără precedent, oferind concurenților produsul creat de noi. Sperăm să nu ajungem să demonstrăm în judecată cine e drept și cine a greșit. Noi vom continua să dezvoltăm produsele noastre deja cu alți parteneri”, a adăugat Sergiu Jaman.
Amintim că Agrobiznes.md a fost lansat în martie 2012. În scurt timp site-ul a devenit extrem de popular în rândul publicului de specialitate. Este accesat lunar de peste 12.000 de vizitatori unici, fiind la moment cel mai vizitat portal de știri și informații agricole din Republica Moldova.