Circa 40 de reprezentanți ai vinăriilor din Moldova au participat la evenimentul de lansare a Programul de Granturi pentru Promovarea Exportului Vinului Moldovei al proiectului USAID de Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova.
Programul de granturi constituie un suport continuu la cei „10 ani de revoluție” în industria vinului, cu realizări semnificative în calitatea, marketingul și diversificarea piețelor de export.
Exporturile către piețele cu valoare adăugată mai mare au avut succes, cu vinurile autohtone îmbuteliate reprezentând 43% din volumul total exportat și generând peste două treimi din veniturile totale ale exportului de vinuri din Republica Moldova (70%).
Aceste cifre demonstrează angajamentul continuu al industriei vitivinicole moldovenești de a produce și promova vinuri de calitate la nivel internațional.
Cu toate acestea, mulți producători și exportatori de vin întâmpină dificultăți în accesarea noilor piețe de export, inclusiv din cauza bugetelor limitate pentru activități de marketing, lipsei planificării strategice și implementării programelor complexe de marketing și promovare.
Astfel, pentru a susține diversificarea piețelor de export, Programul de Granturi pentru Promovarea Exportului Vinului Moldovei va oferi un buget total de 13,000,000 MDL.
Exportatorii de vinuri din Moldova pot accesa granturi de până la 1 milion de lei per companie, în funcție de categoria afacerii.
Se estimează ca aproximativ 20 de companii din domeniul vinicol să beneficieze de sprijin financiar nerambursabil prin intermediul acestui program. Termenul de încheiere a Programului de granturi este 30 noiembrie a.c., cu perioade subsecvente de depunere a cererilor de grant la 31 iulie; 29 septembrie; și respectiv 30 noiembrie, 2023.
Programul de granturi vine în completarea strategiei și planului de marketing „Vinul Moldovei”, implementat de Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), vizând inițiative și activități de marketing pe piețele netradiționale precum: România, Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Olanda, Danemarca, Coreea de Sud, Japonia, Canada, dar și alte noi piețe cu potențial de creștere a exporturilor de vinuri.
Se va da prioritate activităților îndreptate spre promovarea categoriei de vin premium, cu caracteristici unice și distincte, în special din soiurilor autohtone sau de selecție locală.
În cadrul evenimentului, participanții au asistat la prezentările experților în marketing privind dezvoltarea unor strategii de impact în penetrarea piețelor de export, tendințele globale ale pieței globale, practici de elaborare a planurilor de marketing.
De asemenea, expertul străin și unul din cei mai reputați critici de vin din lume Robert Joseph a prezentat vinăriilor din Moldova exemple inspiraționale de succes din lumea vinului.
Această inițiativă se desfășoară în cadrul parteneriatului strategic pentru dezvoltarea industriei vitivinicole, dintre Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova și ONVV.
Comentarii