Două tinere surori din localitatea Gîsca, regiunea transnistreană, au transformat pasiunea tatălui lor într-o afacere de familie.
Alexandra Calașnic și Elizaveta Prihodko au recreat atmosfera unui chateau francez chiar în curtea părinților. Acum orice vizitator se poate bucura de experiența turistică oferită de crama Kislov – de la plantația de viță-de-vie, la curte și beci – toate adaptate specificului francez.
Alegerea numelui pentru vinărie nu a fost deloc întâmplătoare. Denumirea vinăriei este o moștenire transformată într-o legendă care pune în valoare întreaga afacere.
‹ adv ›
În 2014, când tatăl lor a decis să planteze viță-de-vie acolo, au descoperit istoria podgoriei de familie.
Astfel, la intrarea în cramă, turiștii află mai întâi legenda locului, apoi descoperă faptul că la Kislov tradiția și inovația sunt îmbinate armonios.
‹ adv ›
În timp ce tatăl lor este responsabil de tehnologia de producție a vinului, cele două fiice au în gestiune planul de afaceri, promovarea vinăriei și atragerea noilor oportunități.
Astfel, în 2022 tinerele au participat la concursul de granturi finanțat de Uniunea Europeană prin intermediul programului UE „Măsuri de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD. Așa au obținut suma de 15 mii de euro pentru a dota crama cu cele necesare.
Pe lângă butoaie, au mai fost achiziționate și alte tipuri de recipiente, fermentatoare, inclusiv un dopuitor și un etichetator.
În afacerea de familie se implică toți – începând cu cele două surori, părinții și chiar și buneii.
Deși este o afacere de familie, în cadrul vinăriei sunt create și locuri noi de muncă, astfel pe lângă familia extinsă mai sunt angajate alte patru persoane, care se implică cu aceeași dedicație. Prin urmare, la crama Kislov sunt produse aproximativ 6000 de sticle de vin anual.
Din cele peste 240 de vinării și crame înregistrate la Oficiul Național al Viei și Vinului poate fi mai complicat să te faci remarcat sau să-ți găsești unicitatea.
Așa că pentru a fi diferite și pentru a le oferi vizitatorilor ceva special, Alexandra și Elizaveta au amenajat un cinematograf în aer liber.
Alți 13 tineri antreprenori și antreprenoare precum Alexandra Calașnic și Elizaveta Prihodko au fost selectați/selectate prin concurs de programul Uniunii Europene „Măsuri de Promovare a Încrederii”, implementat de PNUD, pentru a lansa sau pentru a dezvolta o afacere.
Programul „Măsuri de Promovare a Încrederii”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD, contribuie la consolidarea încrederii între locuitorii de pe ambele maluri ale râului Nistru, prin implicarea lor în proiecte comune de dezvoltare.
Comentarii