Ministerul turc al Transporturilor și Infrastructurii (Direcția Generală a Afacerilor Maritime) a publicat o versiune modificată a directivei privind reglementarea traficului navelor în strâmtorile Bosfor și Dardanele, care va intra în vigoare luni, 13 octombrie.
Principalele modificări introduse
– Navele portcontainer cu o lungime totală de 300 de metri sau mai mult vor fi autorizate să tranziteze pe timp de noapte.
Pentru a asigura o mai bună planificare a traficului navelor portcontainer și a celor de pasageri cu o lungime de 300 m sau mai mult la trecerea prin Dardanele, a fost introdusă o cerință nouă: orice modificare a orei declarate de sosire cu mai mult de 30 de minute trebuie raportată cu cel târziu 6 ore înainte.
– Lungimea totală permisă a convoaielor remorcate, însoțite de remorchere sub pavilion turcesc și aparținând companiilor care desfășoară lucrări tehnice subacvatice și construcții portuare, a fost majorată de la 90 la 120 de metri.
– Tancurile LNG (gaz natural lichefiat) cu o lungime cuprinsă între 150 și 199,99 metri, care navighează în balast, vor putea tranzita strâmtoarea Dardanele pe timp de noapte, cu pilot la bord și însoțite de un remorcher.
Alte prevederi suplimentare
Pentru a reduce traficul și timpii de așteptare la ancoraj sau la derivă în strâmtoarea Dardanele și pentru a spori siguranța navigației, la articolul 15 din Directiva „Reguli generale pentru trecerea navelor prin strâmtorile turcești” a fost adăugat un paragraf care reglementează utilizarea piloților și a remorcherelor.
Astfel, se impune obligativitatea trecerii cu pilot la bord și însoțite de remorchere, în număr și putere conform subparagrafelor (e) din alineatele (1) ale articolelor 7 și 9 din directivă, pentru următoarele categorii de nave:
a) nave cu o lungime de 200 m sau mai mult (conform definiției din subparagraful (t)(3), alineatul (1), articolul 2 al directivei);
b) toate navele, altele decât cele de pasageri, cu o lungime de 250 m sau mai mult, care nu transportă mărfuri periculoase;
c) navele cu o lungime de 250 m sau mai mult, conform definiției din subparagraful (t)(2), alineatul (1), articolul 2 al directivei.







Comentarii