Vinul Moldovei își continuă expansiunea pe piețele strategice europene. Pe data de 22 octombrie 2015 țara noastră a fost reprezentată în premieră la expoziția „International Wine Show Prague”, alături de alte 16 state participante. Evenimentul aflat la cea de-a XV-a ediție se desfășoară anual la Praga, Republica Cehă, fiind dedicat profesioniștilor și agenților economici din domeniul vinicol.
Viorel Garaz, expert marketing, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Cehia prezintă un interes strategic pentru vinurile moldovenești: în 2015 exportul de vin îmbuteliat în această țară a crescut cu 21%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și considerăm că piață de desfacere cehă are un potențial de creștere considerabil. Participând la asemenea evenimente, ne dorim să fim mai aproape de potențialii parteneri și să facem cunoscută calitatea Vinului Moldovei în cercurile decisive pentru relațiile comerciale moldo-cehe.”
La invitația organizatorilor și a Ambasadei Republicii Moldova în Cehia, cu susținerea Oficiului Național al Viei și Vinului și proiectului USAID CE WIN, la expoziția „International Wine Show Prague 2015” au participat 16 companii vitivinicole din Moldova: „Chateau Vartely”, Vinăria „Poiana”, „Călărași Divin”, „Fautor”, „Suvorov-Vin”, „Vinăria din Vale”, „Mold-Nord”, Vinăria „Țiganca”, „Cricova”, „Cimișlia Wineries”, „Et Cetera”, „Dionis Club”, „Castel Mimi”, „Barza Albă”, „Vinuri de Comrat”, „Maurt”. Producătorii au prezentat publicului ceh zeci de vinuri din soiuri europene și locale, dar și divinuri de calitate.
În cadrul expoziției, Vinul Moldovei a atras un număr sporit de vizitatori, în special prin masterclassul cu degustare prezentat de Christy Canterbury. Experta americană, deținătoare a prestigiosului titlu de Master of Wine, care este și ambasadoare a brandului național „Wine of Moldova”, a oferit participanților informații despre vinurile moldovenești de calitate și a elucidat valențele gustative ale celor mai fine băuturi produse în țara noastră.
Pentru a familiariza mediul de afaceri din Cehia cu Vinul Moldovei, organizatorii au publicat în revista evenimentului, „Eno Marketing for Professionals”, un articol detaliat și cuprinzător, dedicat vinurilor produse în Moldova. Textul semnat de Lucie Finková relatează despre zonele vitivinicole și tradițiile de vinificație de 2000 de ani ale țării noastre, sintetizează cele mai recente evoluții în dezvoltarea domeniului, prezintă particularitățile soiurilor autohtone și ale celor mai apreciate vinuri moldovenești, oferă date statistice recente despre producția și importurile de vinuri. Autoarea notează: „Vinul Moldovei exprimă autenticitate, iar produsele tradiționale moldovenești sunt destinate consumatorilor aflați în căutare de aventură. Fiind apreciat pentru terroir-ul local, dar și pentru nuanțele fine universale, vinul produs în Moldova devine tot mai popular în cele mai mari metropole ale lumii.” Publicația cu un tiraj de 2000 de exemplare este distribuită în exclusivitate profesioniștilor din domeniu: importatori, distribuitori, reprezentanți HoReCa, somelieri etc.
Participarea la evenimentul desfășurat în Cehia este parte a politicilor implementate în vederea promovării brandului național „Vinul Moldovei”, în cadrul programului de marketing al Oficiului Național al Viei și Vinului, care include analiza și segmentarea piețelor țintă de export, identifică poziționarea de produs, mesajele de comunicare și obiectivele de marketing.
Comentarii