ADAMA România a organizat în data de 13 iulie a doua ediție ADAMA Friends in Business, un eveniment anual, adresat partenerilor din întreaga țară, care își propune să sărbătorească parteneriatul și agribusiness-ul într-un cadru festiv.
Evenimentul a cuprins o scurtă sesiune de prezentări susținute de reprezentanții ADAMA, urmată de o seară de socializare.
Cu această ocazie, Gabriela Vila, Director General ADAMA România și Republica Moldova și inițiatoarea seriei de întâlniri ADAMA Friends in Business, a reafirmat ambiția companiei de a fi prima alegere a partenerilor din România, fermieri și distribuitori, și angajamentul de a furniza acestora în mod constant produse inovatoare de protecție a plantelor, oferind totodată flexibilitate și simplitate în desfășurarea afacerilor.
Gabriela Vila a făcut o scurtă trecere în revistă a istoricului companiei, a valorilor și misiunii asumate de ADAMA, marcând principalele cifre cheie ale companiei: locul 7 în topul global al companiilor de protecția plantelor, 5,6 mld dolari vânzări de produse de protecția plantelor în 2022, vânzări în peste 100 de țări cu prezență directă în toate piețele agricole importante, peste 300 de substanțe active – bază pentru oferta diferențiată, 4 centre de excelență în cercetare și dezvoltare, 2 centre de producție complet integrate în Israel și China și 22 de facilități de sinteză și formulare.
Directorul General ADAMA România și Republica Moldova a invitat participanții să pună deoparte formalitatea și să spună „da” prieteniei în business.
Tehnologiile de formulare, atuuri pentru crearea diferențierii pe piață
Prezent la eveniment, Renato Castagna, Head of Marketing & Product Strategy EAME ADAMA, a vorbit despre noua strategie a companiei la nivel global, care are ca fundament excelența în formulare și a precizat faptul că tehnologia de formulare vizează în principal optimizarea modului în care substanța activă își atinge ținta, iar aceste tehnologii pe care le lansează compania sunt atuuri pentru crearea diferențierii pe piață.
În acest context, oficialul ADAMA a prezentat tehnologia de formulare ASORBITAL®, dezvoltată de echipa de experți în formulări ADAMA din Israel, care asigură penetrarea optimă în frunzele cerealelor și permite o protecție îmbunătățită și de lungă durată. Produsele ADAMA care încorporează tehnologia ASORBITAL® vor fi disponibile în curând și pe piața din România.
Dinamica pieței mondiale, parte din proces
Adrian Sâmbotin, Director Comercial ADAMA România, a vorbit despre flexibilitate și adaptabilitate, atributele celor care reușesc în business și în viață, într-o lume aflată în continuă mișcare.
El a subliniat faptul că în ultimii 20 de ani s-au întregistrat schimbări masive în agricultură, inclusiv pe piața produselor de protecție a plantelor și în ponderea celor trei tipuri de produse care o compun – produse protejate prin patente, produse cu proprietate off-patent, respectiv produse ieșite de sub patent.
Adrian Sâmbotin a arătat faptul că, în prezent, companiile investesc mai puțin în dezvoltarea de noi substanțe active și mai mult în lansarea de produse complexe și eficiente, folosind produse libere de patent. În acest fel, fermierii beneficiază de un cost pe hectar mai bun.
Agricultura, printre cele mai profitabile industrii din România
Invitatul special al evenimentului a fost analistul economic Iancu Guda, realizator al uneia dintre cele mai cunoscute emisiuni TV de educație financiară, vicepreședinte al Asociației Analiștilor Financiar-Bancari din România și director general al diviziei Credit Management Services al unei reputate companii de management al riscurilor.
În calitate de ambasador al programului de fidelizare ADAMA CASH+ lansat de companie anul acesta, Iancu Guda a vorbit despre macrotrenduri economice și impactul acestora asupra afacerilor, despre cele mai profitabile industrii din România, printre care și agricultura, dar și despre viteza și importanța cash flow-ului în agribusiness.