joi, 7 noiembrie, 2024
2.2 C
Chișinău
HomepageAdvertorialePurcari Wineries Group vizează creșteri semnificative ale veniturilor și profitului până în 2027

Purcari Wineries Group vizează creșteri semnificative ale veniturilor și profitului până în 2027

Recomandate

Purcari Wineries Group planifică să genereze venituri de 580-630 milioane de lei românești în 2027, până la aniversarea a 200-a a companiei, cu 70% mai mult decât cele 370 milioane de lei preconizate în 2024.

Potrivit agenției INFOTAG, acest lucru a fost declarat de președintele Purcari, Vasile Tofan, la prezentarea strategiei multianuale de dezvoltare a principalului holding vinicol din Moldova la Bursa de Valori București.

„Vânzările premium ar trebui să mențină un nivel al marjei brute de 50 la sută, care este ținta medie.

O altă tendință a pieței este creșterea consumului de vin îmbuteliat.

Acesta este un lucru care are și mai multe posibilități de reechilibrare pe piețele unde Purcari este prezent, precum Moldova, România, Bulgaria, Croația sau Ucraina.

În România, vinul îmbuteliat reprezintă încă doar 50% din piață. Tendința a fost clar vizibilă în 2023, când consumul de vin de casă a crescut cu 1,8%, iar cel de vin îmbuteliat cu 3%”, a spus el.



Potrivit acestuia, noua strategie de dezvoltare a grupului de companii prevede nu doar o creștere a volumului vânzărilor, ci și despre creșterea profitului.

„Ne propunem să asigurăm profitabilitatea pe care am avut-o până acum.

Profitul brut ar trebui să crească de 2,1 ori, la 280-320 milioane lei, de la 154 milioane lei, în timp ce EBITDA înainte de impozitare ar trebui să crească de 2,3 ori, la 210-230 milioane lei, de la 101 milioane lei”, a spus Tofan.

Directorul general adjunct Alexandru Filip, care va prelua conducerea holdingului de la 1 ianuarie 2025, a declarat:

„Vrem să dublăm EBITDA, indiferent de situație. Profitul net se va dubla atunci, la 120-130 milioane de lei, de la 64 milioane de lei în prezent.

Purcari intenționează să devină mai profitabilă pentru a distribui mai mulți bani acționarilor.

Cu o rată de distribuție de 45% din profitul net, compania vrea să mențină un dividend brut de 1,4 lei pe acțiune, ceea ce înseamnă o creștere de 2,3 ori față de nivelul de anul trecut.

Elena Balamatiuc
Elena Balamatiuc
Staff Editor

Citește și ›

Advertoriale