Chiar dacă crearea etichetei unui produs pare o activitate de ordin secundar, este operațiunea care, realizată corect de la bun început, vă poate salva mult timp și bani.
Acest lucru se întâmplă deoarece crearea unei etichete, pe lângă multă creativitate și cunoașterea aspectelor unui marketing sănătos, implică și respectarea cadrului legislativ-normativ, de altfel, complex, al pieței de desfacere pe care urmează să ajungă produsul.
De la informații incomplete, utilizarea termenilor greșiți în lista de ingrediente, prezentarea incorectă a alergenilor, aditivilor alimentari sau a informației în alte limbi și până la nerespectarea legislației integrale ce ține de etichetarea produselor, greșelile sau omiterea unor particularități pot crea dificultăți la stabilirea parteneriatelor și plasarea produselor pe raft.
Având o experiență bogată obținută atât peste hotare cât și la nivel local în elaborarea etichetelor pentru produse, Label Origin Taste numește principalele avantaje ale etichetării conforme și obținerii expertizei în acest sens:
1. Optimizarea resurselor
Pentru o etichetare conformă, trebuie să cunoști toate schimbările legislative, modul în care aceste schimbări impactează eticheta produsului. Timpul necesar pentru studierea acestora poate ajunge la săptămâni, în funcție de tipul produsului, iar orice greșeală sau omitere costă.
2. Evitarea penalităților, amenzilor
Precum am menționat, există norme și prevederi legale privind etichetarea produselor. Pentru nerespectarea unora din acestea, pot fi plătite amenzi sau producătorul poate avea penalități.
Cea mai gravă, totuși, rămâne a fi povara „pierderii imaginii” în cazul în care sunt utilizați termeni incorecți sau nu sunt respectate toate prevederile, iar acest lucru ajunge a fi menționat în presă.
3. Încredere la tipărirea corectă a etichetei – nu mai avem costuri de reetichetare
Expertiza tehnică în etichetarea produselor alimentare permite evitarea erorilor, iar eticheta poate fi tipărită cu siguranță, știind că aceasta corespunde tuturor normelor în vigoare.
4. Informarea corectă a consumatorului
Succesul unui produs depinde de încrederea consumatorilor în siguranța și calitatea acestuia. Iar dacă există puncte forte ale produsului, ce îl diferențiază de altele, acestea trebuie prezentate corect.
5. Cunoașterea schimbărilor și adaptarea rapidă a etichetei
Atât în etichetarea produselor, cât și în utilizarea anumitor aditivi, componente, există cerințe ce se schimbă, pentru îmbunătățirea calității acestora.
Un producător care planifică să plaseze produsul pe raftul magazinelor, trebuie să fie la curent cu aceste modificări.
De exemplu, recent au fost aprobate noi cerințe privind etichetarea produselor vitivinicole în UE – unde sunt realizate peste 60% din exporturile de vin moldovenesc (potrivit datelor din 2021).
Un alt exemplu este că începând cu luna aprilie 2023, vor intra în vigoare noi simboluri de avertizare de sănătate pentru producția alcoolică comercializată pe piața autohtonă.
Toate aceste schimbări trebuie cunoscute și respectate în etapele necesare.
6. Având o etichetă a produselor ce corespunde standardelor europene, este facilitat dialogul cu potențialii parteneri din UE
Pentru detalii despre modul în care puteți ajusta eticheta produsului normelor în vigoare, accesați label.md sau contactați Label Origin Taste la:
- adresa electronică [email protected];
- +373 60 84 84 14;
- Facebook: Label Origin Taste;
- Instagram: Label Origin Taste.
Acest articol a fost elaborat în cadrul programului de accelerare: Antreprenoriat Feminin I, implementat de XY Partners în colaborare cu UN Women Moldova (Entitatea Naţiunilor Unite pentru Egalitatea de Gen şi Abilitarea Femeilor) și cu susținerea financiară a Suediei.