vineri, 22 noiembrie, 2024
8.3 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeDumitru Albot, City Farm – Proiectul de absolvire a Universității a devenit o afacere...

Dumitru Albot, City Farm – Proiectul de absolvire a Universității a devenit o afacere cu perspective de export

Recomandate

După ce a urmat studiile peste hotare, Dumitru Albot a revenit acasă și a transformat o idee neconvențională într-o afacere de succes, redefinind conceptul de agricultură urbană în Moldova, datorită City Farm.

El a dezvoltat și o metodă inovativă de distribuție a produselor, care implică instalarea echipamentelor sale în rețelele de magazine, permițând consumatorilor să achiziționeze produse vii, proaspete, cu rădăcini.

City Farm – un proiect din timpul studiilor, implementat în realitate

Încă din timpul studiilor universitare, Dumitru a fost fascinat de potențialul fermelor verticale. Proiectul său de absolvire transformându-se într-o afacere de succes, cu echipamente concepute și dezvoltate după propriul design.

„Fiind student la una din Universitățile de peste hotare, proiectul meu final a fost anume serele verticale. Tot echipamentul a fost elaborat după designul nostru. Schițele au fost realizate încă în anii de studenție, ulterior au fost modernizate, modificate”, ne-a povestit Dumitru Albot, fondatorul City Farm.

Metoda creează condiții ca plantele să continuă să crească direct în magazin, datorită avantajelor oferite de fermele verticale.

„Când investim atât de mult în crearea unui produs premium și ulterior îi tăiem rădăcina și îl punem în frigider, pierdem valoarea adăugată. De aceea, am creat metoda eco de distribuție – City Farm, pentru a păstra calitatea produselor noastre. Pe de altă parte, în comparație cu alți producători tradiționali, cheltuielile pentru energie electrică sunt foarte mari”.

Obiectiv: 40 de magazine noi și exportul producției

În prezent, rafturile hidroponice City Farm, cu diverse specii de salate, sunt instalate în 12 locații ale supermarketurilor din țară, inclusiv în rețeaua Kaufland. Până la sfârșitul anului, Dumitru planifică să ajungă în 40 de magazine.

„Ne dorim să ne extindem cât mai mult și pregătim un produs nou pentru export. Am dezvoltat o metodă unică, care urmează să fie patentată, prin care putem menține produsele proaspete, fără apă, pe o perioadă lungă de timp, și ne propunem să exportăm pe piața din Italia”.

Colaborarea cu Kaufland

kaufland moldova

Despre parteneriatul cu Kaufland, Dumitru afirmă că a fost o experiență pozitivă și că au reușit să stabilească o relație de colaborare bazată pe rezultate:

„Este dificil să ajungi cu produsele pe rafturile unui supermarket, dar dacă ai un produs de calitate și intenții serioase, reușești. După ce ajungi să-ți listezi produsul la raft, colaborarea devine mai ușoară și condițiile sunt mai bune”.

Diversificarea produselor

City Farm oferă consumatorilor mai multe tipuri de salate și experimentează cu soiuri noi, mai puțin cunoscute pe piața locală.

„Încercăm să educăm consumatorii că există și alte tipuri de salate, la fel de gustoase și pline de vitamine. Curând, vom adăuga noi produse precum busuioc, rozmarin, mentă, oregano și spanac”.

cityfarm

Mesaj pentru tinerii antreprenori

La final, Dumitru îi încurajează pe tinerii antreprenori să fie perseverenți, să studieze piața și să colaboreze cu cei care au deja experiență:

„Este posibil să dezvolți o afacere în Moldova, dar trebuie să înțelegi regulile jocului și să le aplici corect. Recomand tinerilor să se unească în comunități de antreprenori, deoarece aceasta este o modalitate eficientă de a crește și de a se dezvolta. Avem exemple de comunități foarte puternice de antreprenori, cu ajutorul cărora poți să crești și să te dezvolți mult mai ușor”.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

Tatiana Caraman
Tatiana Caraman
Staff Editor

Citește și ›

Advertoriale