Cinci producători de struguri din Republica Moldova au participat la o misiune comercială în Polonia, explorând două dintre cele mai mari piețe agricole: Bronize și Krakow, transmite MOLDPRES.
Reprezentanții companiilor au analizat prețurile, concurența și structura pieței.
În cadrul vizitei, producătorii au descoperit infrastructura logistică de la Greenyard și Amplus – depozitare, ambalare și gestionare a stocurilor.
În cadrul misiunii, producătorii moldoveni au captat atenția unor mari rețele de magazine, prezente la Fresh Market Trade Show.
Este pentru prima dată când aceste rețele solicită vizite directe cu producătorii din Moldova, „semn al creșterii interesului pe piața poloneză”.
Misiunea, organizată de Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Strugurilor din Moldova, cu suportul Agenției SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Moldova, a adus producătorii moldoveni față în față cu marile rețele de magazine poloneze.
Potrivit acestora, strugurii din Moldova sunt din ce în ce mai apreciați pentru standardele de calitate și ambalajele atrăgătoare.
De asemenea, în curând, reprezentanții companiei polone AMPLUS vor face o vizită de lucru în Republica Moldova pentru a explora mai multe oportunități de cooperare.
Exporturile de struguri de masă din Republica Moldova în Uniunea Europeană au crescut cu 125% în opt luni ale anului 2024, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Principalele țări din UE în care ajung strugurii moldovenești sunt România, Polonia, Ungaria, Letonia și Croația.
Comentarii