‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 18 octombrie, 2024
13.9 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriFabrica de Unt din Florești - cum a crescut și a extins echipa la...

Fabrica de Unt din Florești – cum a crescut și a extins echipa la 240 de angajați

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Istoria Fabricii de Unt din Florești, un producător de produse lactate din nordul Moldovei, este bogată în tradiții și reziliență.

Fondată în 1966, fabrica a fost mult timp un pilon al comunității locale, producând produse lactate de înaltă calitate. Totuși, ca multe alte întreprinderi din țările post-sovietice, fabrica a întâmpinat provocări majore în anii 1990.

Un nou capitol

Începutul anilor 2000 a marcat un nou capitol pentru companie. Acționarii actuali, inclusiv familia Grigoraș, au demarat un plan ambițios de modernizare și restructurare a afacerii.

„În 2016 am început să mă familiarizez mai îndeaproape cu operațiunile companiei”, își amintește Andrei Grigoraș.

‹ adv ›

O nouă generație a devenit parte a companiei, aducând perspective proaspete și energie nouă. Printre aceștia se număra și un tânăr care petrecuse un deceniu în sectorul bancar înainte de a se întoarce la rădăcinile sale pentru a-și aplica cunoștințele și abilitățile în afacerea familiei. Acel tânăr, desigur, era Andrei însuși.

Un factor-cheie în succesul companiei a fost angajamentul față de tradiție.

„Continuăm să folosim bacterii lactice speciale pentru producție. Această dedicare față de metodele tradiționale, combinată cu utilizarea exclusivă a laptelui local din Moldova, asigură faptul că produsele noastre au un gust unic și apreciat”, explică Andrei.

Locația companiei a contribuit, de asemenea, la supraviețuirea acesteia, în ciuda greutăților din ultimele decenii.

„În timp ce restul țării a înregistrat o scădere constantă a producției de lapte crud, fermele din nordul țării au continuat să producă suficient pentru a menține fabrica în funcțiune și pentru a evita lipsurile severe de materii prime, care au afectat concurenții mai mari”.

‹ adv ›

Dar nu a fost lipsit de dificultăți.

„Producția este situată într-un sat izolat, departe de centrele urbane importante, iar atragerea personalului calificat a fost o provocare constantă”, explică Andrei.

Finanțarea modernizărilor și extinderilor necesare a fost o altă provocare. În ciuda acestor probleme, au început să reconstruiască încet, dar sigur.

„Forța noastră de muncă a crescut de la doar 30 de angajați la 240″, menționează Andrei. „A fost o realizare remarcabilă într-o perioadă atât de turbulentă”.

Un parteneriat care a schimbat jocul

Un punct de cotitură a avut loc când Andrei și echipa sa au încheiat un parteneriat cu BERD și Uniunea Europeană.

„În 2019 am finalizat primul nostru proiect major în cadrul liniei de credit EU4Business a BERD – o inițiativă comună a celor două instituții”, spune Andrei.

„Instalarea unei linii moderne de curățare și pasteurizare a laptelui din Germania ne-a ajutat mult. A îmbunătățit calitatea produselor noastre și a prelungit termenul lor de valabilitate, făcându-le mai atractive pentru retaileri și reducând risipa.”

‹ adv ›

Inspirați de succesul acestui proiect, compania a demarat un al doilea proiect în 2021.

„Am instalat o nouă linie pentru ambalarea produselor lactate în sticle de tip închis, ultra-curate și am achiziționat echipamente noi”, explică Andrei.

„Acest lucru a crescut producția și a redus costurile, deoarece este mult mai eficient din punct de vedere energetic și productiv. De asemenea, a redus semnificativ nevoia de muncă manuală și ne-a permis să redistribuim forța de muncă către sarcini mai inovatoare și mai împlinitoare.”

Adaptarea într-o lume turbulentă

„După criza Covid și agresiunea Rusiei împotriva vecinilor noștri din Ucraina, nu cred că cineva în Moldova este pregătit să facă planuri pe termen lung. Prin urmare, unele proiecte mari, fie strategice, fie pentru piețe noi sau dezvoltări în anumite domenii, sunt amânate. Cu toate acestea, rămânem dedicați producerii de produse lactate de înaltă calitate, îmbunătățind continuu operațiunile noastre”, spune Andrei.

„Chiar și în vremuri incerte, dedicarea noastră asigură că produsele noastre vor continua să fie prezente pe mesele moldovenilor pentru generațiile viitoare.”

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›