‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 4 decembrie, 2025
10.5 C
Chișinău
RO
IT
‹ adv ›
HomepageȘtiriMoldova lansează BRIDGE Export: 17,5 milioane de lei pentru promovarea produselor pe piețele internaționale

Moldova lansează BRIDGE Export: 17,5 milioane de lei pentru promovarea produselor pe piețele internaționale

Comentarii

‹ adv ›

Agenția de Investiții a lansat astăzi BRIDGE Export, program creat cu scopul de a sprijini promovarea exporturilor moldovenești pe piețele internaționale prin co-finanțarea de până la 40% din costurile eligibile pentru proiecte colective, orientate spre creșterea vizibilității și competitivității produselor și serviciilor autohtone.

Potrivit Doinei Nistor, viceprim-ministră, ministra Dezvoltării Economice și Digitalizării:

„În prezent, aproximativ 2.150 de companii exportă bunuri, iar obiectivul nostru este să dublăm acest număr în următorii ani. Moldova este o piață mică, ideală pentru testare, dar adevărata dezvoltare vine din a gândi și a acționa ca un exportator. ”

Natalia Bejan, director al Agenției de Investiții, a declarat:

„Din totalul de 20 de milioane de lei alocați pentru activitățile de promovare a exporturilor, 17,5 milioane sunt direcționați exclusiv către acest program. Ne dorim ca asociațiile de business să vină cu strategii de marketing clare, care să vizeze piețe, produse și activități integrate pentru promovarea acestora.”

Despre program:

‹ adv ›
  • Fond alocat: 17,5 milioane MDL în 2025
  • Cofinanțare: până la 40% din valoarea proiectului, fără plafon maxim
  • Perioada desfășurării activităților: octombrie 2025 – martie 2026
  • Activități eligibile: participare la expoziții internaționale/locale, organizare a expozițiilor locale/internaționale, misiuni de afaceri, campanii de promovare, studii de piață, creșterea capacității de promovare a exportului
  • Termen limită pentru depunerea dosarelor: 3 septembrie 2025, ora 17:00

Mila Malairau, directoare executivă AmCham Moldova, a menționat că programul oferă oportunități de finanțare inclusiv pentru asociațiile multisectoriale, stimulând creativitatea și inițiativa.

Marcela Lozovanu, directoare executivă Asociatia Patronala din Industria Usoara (APIUS), a subliniat că sprijinul acordat a generat deja rezultate vizibile în industrie, consolidând strategiile de promovare internațională și sustenabilitate.

La rândul său, Iurie Fală, director executiv al Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct, a subliniat faptul că programul a contribuit la extinderea semnificativă a piețelor de desfacere și la creșterea capacității de negociere a companiilor moldovenești.

‹ adv ›

În ultimii trei ani, prin granturi similare, Agenția de Investiții a investit peste 8 milioane MDL pentru promovarea exporturilor, sprijinind 46 de activități și 20 de inițiative ale asociațiilor de business.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›