Și-n acest an, Republica Moldova participă la una dintre cele mai importante expoziții internaționale dedicate sectorului horticol, Fruit Attraction 2025, desfășurată la Madrid, Spania, în perioada 30 septembrie – 2 octombrie.
În cadrul standului național „Moldova – taste makes the difference”, 13 companii producătoare de fructe își prezintă oferta pe piața internațională.
Participarea este posibilă datorită suportului oferit de UMAEF – Ukraine-Moldova American Enterprise Fund și Agenția de Investiții a Republicii Moldova.
Membrii Asociației Moldova Fruct expun o gamă variată de fructe proaspete, precum mere, prune și struguri, care demonstrează calitatea și potențialul de export al țării noastre.
Iurie Fală, director executiv, Asociația Moldova Fruct:
„Participarea țării noastre la Fruit Attraction ne oferă ocazia să consolidăm poziția fructelor moldovenești pe piețele externe și să extindem parteneriatele existente. Producătorii din Moldova demonstrează un grad înalt de profesionalism, prin respectarea standardele europene de cultivare și comerț cu fructe proaspete.
Această aliniere la cerințele internaționale confirmă că fructele moldovenești sunt competitive, recunoscute pentru calitate și își merită locul pe mesele consumatorilor din întreaga lume”.
Varvara Mihov, manageră export, Terra Vitis SRL:
„Este pentru prima dată când participăm la expoziție cu pere Noiabrskaia, un soi moldovenesc care a ajuns să fie recunoscut în toată Europa. Vedem un interes sporit pentru acest soi, inclusiv din partea partenerilor din Olanda, care l-au preluat sub denumirea Xenia.
Scopul nostru este să atragem importatori prin calitatea strugurilor și, în același timp, să le prezentăm și perele noastre, pentru a crește vizibilitatea și a extinde baza de clienți”.
Ion Ionaș, manager Ionex Trans SRL:
„Noi nu ne-am obișnuit să vindem ieftin și acesta este cel mai mare avantaj al nostru. La expoziție am venit cu prune Stanley, Impresso, Blue Free, President, Top Hit și cu struguri Moldova, iar interesul vizitatorilor este foarte mare pentru ambele produse. Ne dorim să atragem clienți noi, dar în același timp păstrăm un preț corect pentru calitatea pe care o oferim, pentru că asta ne diferențiază pe piață”.
Valeria Caduc, administratoarea Smarta-as SRL:
„Pentru noi, această ediție a expoziției reprezintă o oportunitate perfectă de a consolida relația cu clienții existenți și de a crea noi parteneriate. Pentru prima dată de când participăm avem standul amplasat în pavilionul dedicat producătorilor din Europa, ceea ce ne oferă o vizibilitate sporită.
Am observat un interes crescut din partea cumpărătorilor din India, am avut discuții productive cu rețele din România și am primit vizitatori din Orientul Mijlociu, Italia, Bulgaria, Cipru, Spania, Portugalia și Marea Britanie”.
Ediția a XVII-a a expoziției Fruit Attraction adună peste 2.500 de companii din aproximativ 150 de țări și regiuni ale lumii. Timp de trei zile, Madrid devine centrul internațional al comerțului cu fructe și legume.
Diversitatea produselor și serviciilor expuse din toate colțurile lumii se completează cu prezența a peste 120.000 de vizitatori.









Comentarii