‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
duminică, 22 decembrie, 2024
-0 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleVinul Moldovei - o prezență activă la evenimentele importante ale industriei vitivinicole

Vinul Moldovei – o prezență activă la evenimentele importante ale industriei vitivinicole

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Vinul Moldovei devine tot mai cunoscut și apreciat pe noi piețe de desfacere. Produsele autohtone promovate sub umbrela brandului național vinicol Vinul Moldovei au participat la câteva expoziții importante pentru sectorul vitivinicol.

Participarea vinificatorilor moldoveni la evenimentele majore pentru sectorul vitivinicol al țării a fost posibilă datorită eforturilor comune ale Oficiului Național al Viei și Vinului și a partenerului său strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.

Pentru al doilea an consecutiv, mai multe companii vinicole din Republica Moldova au participat la expoziția Tallinn Food Fair, desfășurată în perioada 27-29 octombrie, în Estonia. Prezența Vinului Moldovei la târg a avut loc cu suportul Ambasadei Republicii Moldova în Estonia și a Agenției de Cooperare Internațională a Germaniei. Astfel, la standul comun Wine of Moldova, pe lângă 5 vinificatori (Tomai Vinex, Wine International Project, Et Cetera, Vinăria Bostavan și Asconi) s-au mai aflat și câțiva producători de fructe și unul de miere de albini. Piața Estoniei ocupă locul 15 în clasamentul țărilor exportatoare, iar în acest an, volumul vinului exportat a crescut cu 16% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

‹ adv ›

După ce anul trecut Vinului Moldovei a fost premiat cu aur și argint la Asia Wine Trophy din cadrul Daejeon International Wine & Spirits Fair, în această toamnă vinurile noastre revin la în Coreea de Sud, la expoziția care se fa desfăura în perioada 28-30 octombrie. Pentru prima dată, Vinul Moldovei a participat cu un stand comun, care a cuprins produsele a 10 vinificatori – Cricova, Asconi, Vindicum, Carpe Diem, Castel MIMI, Maurt, Vinăria din Vale, Chateau Vartely, Minis Terrios, Timbrus. Piața sud-coreeană este una strategică pentru Vinul Moldovei, având un mare potențial de consum.

Gheorghe Arpentin, director, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Vinul Moldovei devine tot mai recunoscut și mai solicitat pe diferite piețe externe. Aceste noi succese se datorează eforturilor și activităților incluse în strategia de marketing implementată cu succes de către ONVV. Prezența la aceste expoziții internaționale constituie un pas hotărât pentru extinderea pe  piețele de desfacere strategice, cu un potențial imens pentru industria vitivinicolă din RM. Cu fiecare participare, Vinul Moldovei reușește să înregistreze noi succese, adunând în jurul său tot mai mulți curioși și devenind mai cunoscut. De aceea, vom continua să punem accent pe calitate, pentru ca Vinul Moldovei – produs al mândriei naționale, să fie o prezență recunoscută pe piețele externe și pe mesele consumatorilor din întreaga lume.

La fel, pe parcursul lunii noiembrie, Vinul Moldovei va fi prezentat în cadrul unor expoziții tematice care urmează să se desfășoare în țări precum Polonia, Japonia și Olanda. Astfel, consumatorii din aceste regiuni vor avea ocazia să deguste și să cunoască mai multe detalii despre produsul național care are o istorie milenară.

‹ adv ›

În perioada 4-6 noiembrie, Vinul Moldovei va fi prezentat publicului polonez în cadrul evenimentului GALA MAGAZYN WINO, desfășurată în Varșovia. Astfel, 10 companii vinicole din Republica Moldova își vor expune produsele la un stand comun, sub egida brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”.  Printre acestea se numără:  Chateau Vartely, Bostavan Winery, Vinăria din Vale, Fautor, Cricova, Vinuri de Comrat, Albăstrele Wines, DK Intertrade, Suvorov Vin, Sălcuța. Mai mult, pe parcursul expoziției va fi ținut și un master class  care va fi moderat de catre cunoscutul sommelier Tomasz Kolecki Majewicz.

La cea de-a doua ediție a expoziției Vinexpo Tokyo din Japonia, desfășurată în perioada 15-16 noiembrie, 8 companii vinicole autohtone vor avea ocazia să-și prezinte produsele către consumatorii niponi. Este vorba despre vinăriile Chateau Vartely, Asconi, Purcari, Suvorov Vin, Vinăria din Vale, Castel Mimi, Albăstrele Wines și Migdal P. În cadrul evenimentului, cunoscutul expert în domeniul vinicol, Makoto Endo va ține un master class de prezentare a Vinului Moldovei.  Piața japoneză a vinurilor și spirtoaselor este una dintre cele mai dinamice din regiunea Asia – Pacific, înregistrând în ultimii 5 ani o creștere de aprximativ 70% la importul de vinuri. Datele statistice arată că în primele 9 luni ale acestui an, în țara Sorelui Răsare au fost exportați 89 475 litri de vin moldovenesc, iar companiile Cimișlia, Asconi, Chateau Vartely, Gitana, Et Cetera, Crama Domnească, Minis Terrios, Bostavan Winery sunt cele care și-au câștigat  o nișă importantă pe piața niponă.

Iar la finele lunii noiembrie, Vinul Moldovei va fi decernat cu un nou premiu în cadrul World Bulk Wine Exhibition, cea mai importantă expoziție de vinuri în vrac, desfășurată în acest an în perioada 21-22 noiembrie. Vinul Moldovei urmează să primească premiul „Voice of Wine” pentru eforturile depuse de vinificatori, vinării și autoritățile publice la promovarea vinului în vrac, pentru capacitatea de a se adapta la cerințele piețelor internaționale și pentru calitatea vinurilor sale. Vinul Moldovei își prezintă oferta la acest eveniment pentru al treilea an consecutiv. În prezent circa 85% din toate tranzacțiile de vin în vrac la nivel mondial au loc la expoziția din Amsterdam.

‹ adv ›

De asemenea, pentru al treilea an consecutiv, Vinul Moldovei este prezent și la expoziția „Good Wine” în România. La cea de-a 18-a ediție a evenimentului, sub brandul național de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie” vor participa 12 companii vitivinicole mari (Garling, Chateau Vartely, Vinăria Țiganca, Dionis Club, Fautor, Doina Vin, Corten Vin, Vinăria din Vale, Migdal-P, Basavin&Co, Vinăria Bostavan, Castel MIMI) și 5 mici producători (Pelican Negru, Equinox, Minis terios, Et cetera, Timbrus, Mezalimpe) din Republica Moldova. România este o piață cu o creștere anuală de 50% a consumului de vin moldovenesc, prezentând astfel un potențial major pentru exportul acestuia. Participarea companiilor vinicole la eveniment face parte din Programul de Marketing al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), prin care şi-a propus ca brandul „Vinul Moldovei” să devină un simbol al calităţii pe plan internaţional.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›