‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 16 iulie, 2024
33.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriMTID vrea să construiască un nou port la vărsarea Prutului în Dunăre

MTID vrea să construiască un nou port la vărsarea Prutului în Dunăre

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor (MTID) propune transmiterea, cu titlu gratuit un teren de 61 de hectare ale fondului silvic în gestiunea intreprinderii de stat „Portul Fluvial Ungheni”. Autorităţile nu renunţă la proiectul de construcție a unui nou port la vărsarea Prutului în Dunăre, adică în imediata apropiere de Portul Internațional Liber Giurgiulești (PILG) şi de un alt port pe care vor să-l construiască un grup de afacerişti, anunță Mold-Street.

61 de hectare pentru un nou port

Astfel Ministerul Transporturilor promovează un proiect care prevede transmiterea, cu titlu gratuit a 61 de hectare de terenuri ale fondului silvic, din administrarea Agenţiei Moldsilva, amplasate în extravilanul satului Giurgiulești, în administrarea MTID, gestiunea întreprinderii de stat Portul Fluvial Ungheni.

Documentul prevede că Moldsilva în comun cu MTID, vor institui comisia de predare-primire şi vor asigura, în termen de o lună, transmiterea terenului.

‹ adv ›

Ministerul argumentează proiectul privind alocarea terenului prin dezvoltarea transportului naval şi „necesitatea organizării funcţionării unor puncte (cheiuri) de primire şi operare a barjelor cu criblusă şi dislocarea teritorială a obiectivelor”.

Totodată instituţia susţine că „datorită lăţimii mici a râului Prut, Republica Moldova nu dispune de radă portuară, în care navele pot staţiona înainte de demararea operaţiunilor de încărcare/descărcare”.

„Din aceste considerente, odată cu majorarea fluxului de mărfuri transportate prin intermediul transportului naval şi având în vedere că din anul 2010, în portul de pasageri Giurgiuleşti sunt înregistrate şi escale ale navelor de croazieră, a apărut necesitatea creării locurilor de staţionare ale navelor în aşteptare pentru operare în dană”, se arată în nota de informare.

MTID mai precizează că pe râul Prut din România la Giurgiuleşti se transportă nisip, prundiş şi cărbune, iar transmiterea terenului va permite revigorarea transportului de mărfuri.

‹ adv ›

Inflaţie de porturi la vărsarea Prutului

De notat că acest teren se află chiar alături de un teren de 18,5 hectare pe care compania Vas Internațional Plus la arendat de la Moldsilva şi pe care un grup de afacerişti doresc şi ei să construiască un port.

Acest teren este în prezent în litigiu. Or, în toamna anului 2015, după ce Moldsilva a trecut din subordinea Guvernului în cea a Ministerului Mediului, statul a început un război judiciar împotriva Vas Internațional Plus.

Ministrul Mediului, Valeriu Munteanu, a cerut Moldsilva să înceapă procedura de reziliere a contractului. În plus, a sesizat anchetatorii.

„Se construiește un port plenipotențiar pe care ei (VAS Internațional Plus – n.r.) l-au botezat simbolic debarcader. Aceste lucruri nu se fac cu jumătăți de măsură. E nevoie de un proiect de impact, studiu internațional, inclusiv cu participarea României și Ucrainei, care trebuie să accepte, conform legii, că se construiește un port nou în zona lor de congruență”, afirma în martie 2016 ministrul Valeriu Munteanu.

‹ adv ›

Anterior, compania Danube Danube Logistics, care este investitorul general și operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești se arăta indignată de faptul că chiar alături de portul pe care îl administrează autorităţile vor să mai edifice altul. Totodată investitorul străin a anunțat că examinează procedurile legale pe care le poate iniția contra Guvernului.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›