‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 23 decembrie, 2024
3.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleFOTO. Vernisajul Vinului ediția a XI-a: recorduri, surprize și magie

FOTO. Vernisajul Vinului ediția a XI-a: recorduri, surprize și magie

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Cea de-a XI-a ediție a Vernisajului Vinului, supranumită „Vernisajul Magic”, s-a desfășurat în data de 15 decembrie 2016 la Chișinău, oferind pasionaților de vinuri de calitate premiere, recorduri și surprize magice, într-o atmosferă de poveste. Vernisajul a fost organizat de Oficiului Național al Viei și Vinului și Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri, cu susținerea partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova.

Gheorghe Arpentin, director, Oficiul Național al Viei și Vinului: „Vernisajul Vinului a reușit să devină în doar câțiva ani un eveniment tradițional și așteptat, care dă tonul sezonului în materie de vinuri. Ne bucurăm că fiecare ediție este tot mai solicitată, iar concetățenii noștri demonstrează o dorință atât de mare de a cunoaște Vinul Moldovei – produsul mândriei noastre naționale. Anume aici, în ajunul sărbătorilor de iarnă, oaspeții au ocazia să deguste o selecție de peste 200 de vinuri – cele mai noi produse ale companiilor autohtone, dar și cele mai bune vinuri, premiate la diverse concursuri și expoziții internaționale – precum și să se bucure de un program cultural interactiv deosebit.”

Scopul Vernisajului Vinului este de a crește cultura de consum a vinului de calitate și de a crea o platformă de comunicare între vinificatori și consumatori, în cadrul căreia se lansează noi produse și trenduri de consum. La eveniment au participat peste 1200 de pasionați de vinuri și profesioniști din domeniul vitivinicol, iar printre invitații de onoare se numără oficiali și membri ai corpului diplomatic.

Eduard Grama, ministru Agriculturii și Industriei Alimentare: „Vreau să îndemn oaspeții celei de-a XI-a ediție a Vernisajului Vinului să deguste și să promoveze Vinul Moldovei atât aici, în țară, cât și peste hotare. În fiecare an, alături de reprezentanții sectorului vitivinicol muncim pentru a dezvolta și crește calitatea Vinului Moldovei, iar astfel de evenimente, precum este Vernisajul Vinului au ca scop promovarea consumului conștient al vinurilor de calitate.”

Karen R. Hilliard, reprezentant USAID Moldova: „Vernisajul Vinului este un eveniment magic, care celebrează reușitele industriei. Aici, cei mai pasionați consumatori degustă cele mai bune vinuri ale Moldovei, într-o atmosferă amicală de sărbătoare. La acest sfârșit de an Vinul Moldovei are cu ce se mândri – ați lansat primele vinuri cu indicație geografică protejată din istoria industriei, sute de vinuri au primit medalii de aur și argint la prestigioase competiții internaționale, au apărut noi vinuri, mici și mari, iar Vernisajul Vinului a intrat în topul evenimentelor turistice din Moldova. Din numele poporului american, vă felicit pentru pasiunea și curajul vostru, vă îndemn să păstrați vie legenda vinului din Moldova și să fiți uniți sub egida brandului Vinul Moldovei. La mulți ani! La mai multe ediții ale Vernisajului Vinului!”

‹ adv ›

Magia vinurilor de calitate

Evenimentul a propus publicului degustări cu peste 200 de vinuri selecte de la companiile vinicole producătoare de vinuri de calitate premium, reunite sub brandul de țară Vinul Moldovei. Băuturile au fost prezentate de un număr record de 37 de companii: „Fautor”, „BASAVIN Winery”, „Asconi”, „Mileștii Mici”, „Cricova”, „Maurt”, „Migdal-P”, „Rădăcini”, „Nis-Struguraș”, „Garling”, „Chateau Vartely”, „Vindicum”, „Vinuri Ialoveni”, „Gitana”, „Vinuri de Comrat”, „Timbrus” „Mold-Nord”, „Sălcuța”, „Purcari”, „Bostavan”, „Kazayak”, „Suvorov-Vin”, „KVINT”, „Castel MIMI”, „Vinăria din Vale”, „Călărași”, „Corten Vin”, „Et Cetera”, „Poiana”, „Carpe Diem”, „Equinox”, „Pelicanul Negru”, „Mezalimpe”, „Minis Terrios”, „Gogu Winery”, „DAC”, „Unicorn”.

Un alt record impresionant înregistrat de Vernisajul Magic este numărul de 50 de vinuri noi, lansate de companii chiar în cadrul evenimentului și puse la dispoziția vizitatorilor în premieră.

Pentru a descoperi și a savura corect nuanțele de gust și aromă ale vinurilor bune, oaspeții evenimentului au primit câte un pahar cu logo-ul „Wine of Moldova”, precum și o broșură de degustare cu vinurile vernisate. Programul a inclus, pe lângă degustări, sugestii de la profesioniști și ghiduri de inițiere în arta vinului, iar vizitatorii au avut posibilitatea de a procura direct de la producători vinuri la prețuri speciale și de a participa la concursuri cu premii.

‹ adv ›

Trofeele Vernisajului Magic

Vizitatorii Vernisajului Magic au fost invitați să voteze pentru vinurile preferate dintre cele oferite spre degustare. În rezultat, produsele aflate în topul preferințelor au fost premiate cu trofeele tradiționale ale ediției de iarnă. Astfel, premiul „Vernisajul în Roșu” a revenit vinului „Negre” de la compania Fautor, cupaj din 2 soiuri autohtone – Feteasca Neagră și Rara Neagră, iar „Vernisajul Efervescent” a fost oferit companiei Cricova pentru noul vin perlant „CR7COVA”.

Iar pentru că această ediție a fost una magică, pentru prima dată două persoane s-au ales cu trofeul „Cavalerul Vernisajului Vinului”, dedicat profesioniștilor din domeniu, pentru o contribuție semnificativă la dezvoltarea și promovarea sectorului – Nicolae Luca, profesor UTM, director-fondator al Școlii de Sommelieri din Moldova și Andrei Cibotaru, unul dintre primii wine-bloggeri din Moldova.

Program și decor de magie

Ediția Magică a Vernisajului Vinului a inclus un program cultural divers și s-a desfășurat într-o atmosferă artistică, cu decorațiuni teatrale, sculpturi vii și magicieni, pe notele „Spărgătorului de nuci”.

‹ adv ›

Pe perimetrul evenimentului au fost instalate mai multe puncte pentru distracție și fotografie, precum „Kissing point” – loc special amenajat cu crenguțe de vâsc caracteristice perioadei de iarnă, unde cuplurile de îndrăgostiți puteau să se sărute, și „Selfie box” – o cabină amenajată pentru cei care își doreau să facă poze tematice. Și celebrul trend de pe rețelele de socializare, Mannequin Challenge, a fost prezent la Vernisajul Vinului – la semnalu prezentatorilor, participanții au „înghețat” ca niște manechine pentru câteva secunde, iar acest moment a fost imortalizat într-un filmuleț video.

Degustările de vinuri s-au desfășurat pe fundalul melodiilor interpretate de trupa „Divertis Band”.

Vernisajul Magic susține tinerele talente

Deoarece s-a desfășurat în ajunul sărbătorilor de iarnă și pentru că Vernisajul Vinului cuprinde și o latură de responsabilitate socială, o parte din suma acumulată din vânzarea biletelor a fost donată în scopuri caritabile. Beneficiarii acestei ediții sunt tinerii și talentații muzicieni din ansamblul „Ars Poetica”, care au susținut un recital în cadrul Vernisajului Magic.

Wine friendly, ediția magică

Pentru a crește cultura consumului conștient al vinului de calitate, în perioada 9-28 decembrie, Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), cu suportul partenerului strategic, Proiectul de Competitivitate al USAID Moldova desfășoară și campania „Wine Friendly”, ediția magică. Evenimentele programate în această perioadă vor cuprinde degustări ghidate de somelieri certificați, care sunt organizate în 10 localuri acreditate sau în proces de acreditare Wine Friendly.

Partenerii media ai Vernisajului Vinului, ediția magică

Agora, Agrobiznes, Agro TV Moldova, Diez, Ea, Finewine, Infomarket, Locals, Madein, Mybusiness, Noi, Realitatea TV, Realitatea.md, Unica,Unimedia, Vinmoldova, Wine-and-Spirits.md, Экономическое обозрение «Логос-пресс».

Despre Vernisajul Vinului

Vernisajul Vinului este un eveniment select, dedicat promovării culturii vinului și a consumului vinului de calitate în Republica Moldova, sub egida brandului de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Evenimentul a fost organizat pentru prima dată în 2011 și are loc în mod tradițional de 2 ori pe an, în ediții de primăvară și de iarnă. Vernisajul Vinului își propune următoarele obiective: stimularea pieței interne a vinurilor de calitate produse în Moldova, creșterea culturii de consum a vinului de calitate, precum și oferirea unei platforme de comunicare între vinificatori și consumatori, unde se lansează noi produse și trenduri de consum.

Posted by Agrobiznes – Fermierul on 16 Decembrie 2016

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›