Retailerul german Metro înregistrează o creştere a vânzărilor în urma panicii cumpărătorilor, care achiziţionează paste, mâncăruri gata preparate şi conserve, a afirmat directorul general Olaf Koch, într-un interviu acordat publicaţiei germane de afaceri Wirschaftswoche, transmite Reuters, citat de Agerpres.
„Veniturile noastre din Germania şi din străinătate sunt peste nivelul de la începutul acestui an. Acesta s-ar putea aranja în funcţie de cum progresează criza”, a explicat şeful retailerului german. El a adăugat că există o panică în privinţa cumpărării de paste, mărfuri uscate, mâncăruri gata preparate şi conserve, dar până acum nu există probleme în asigurarea furnizării.
Încrederea investitorilor şi consumatorilor germani s-a prăbuşit în martie, din cauza efectelor negative ale pandemiei de coronavirus, (COVID-19), după ce analiştii au avertizat că cea mai mare economie europeană ar putea să se contracteze cu 0,1% anul acesta.
Ar fi prima scădere a economiei germane de la criza financiară din 2009 şi ar urma să ducă la reducerea veniturilor din taxe, în timp ce se înregistrează o majorare semnificativă a cheltuielilor statului pentru sprijinirea companiilor şi gospodăriilor afectate de epidemie.
Lupta împotriva noului coronavirus este ”cea mai mare provocare” pe care a cunoscut-o Germania după al Doilea Război Mondial, a declarat miercuri Angela Merkel într-un mesaj televizat către naţiune, o premieră pentru şefa Executivului german aflată la al patrulea mandat, gest la care ea nu a recurs nici măcar în timpul crizei financiare din 2008-2009.
De asemenea, Merkel a criticat cumpărăturile masive observate în supermarketuri.
”Stocarea are un sens (…) Dar cu moderaţie. Acumularea (de produse) ca şi când în curând nu s-ar mai găsi nimic este inutilă şi denotă lipsa de solidaritate”, a punctat Merkel la finalul mesajului său.
Metro operează în 26 de ţări, având 771 de magazine şi 150.000 de angajaţi.
FOTO: gettyimages.dk
Comentarii