‹ pub ›
0 C
Chișinău
0 C
Chișinău
‹ pub ›
‹ pub ›

Antreprenori de pe ambele maluri ale Nistrului au fost instruiţi să-şi dezvolte capacitățile de export

Recomandate

România: Utilizarea neonicotinoidelor la floarea soarelui în campania de primăvară – interzisă

Pentru campania de primăvară 2020, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a autorizat utilizarea în situații de urgență a...

O companie din Ucraina produce pastă de fructe după o tehnologie unică în lume

HTD-technology este invenția oamenilor de știință ucraineni care permite procesatorilor de fructe nu doar să păstreze substanțele utile din...

Ce spune ANRE și Consiliul Concurenței în legătură cu creşterea preţurilor la carburanţi

În conformitate cu modificările operate la Legea privind piaţa produselor petroliere, ANRE spune că titularii de licenţă stabilesc şi...
‹ pub ›

Advertoriale

Moldova Agroindbank relansează Campania dedicată producătorilor agricoli „Primăvara 2020”

Primăvara bate la ușă, iar gospodarii adevărați își fac deja planuri pentru noul an agricol. Moldova Agroindbank este și în acest an alături de...

O companie agricolă din Ialoveni vinde o plantație de viță de vie, o livadă de prun și teren arabil

SRL Agro-Ialovenenii, întreprinderea cu profil principal de activitate în agricultură, vinde un teren agricol cu suprafața de 25 de ha, plantat cu viță de...
‹ pub ›
‹ pub ›

Peste o sută de antreprenori de pe ambele maluri ale Nistrului au beneficiat de suport informativ și practic pentru dezvoltarea potențialului de export. Acesta a fost oferit în cadrul a patru sesiuni interactive organizate recent de proiectul „Dezvoltarea capacităților de export pe malurile Nistrului” (AdTrade), finanțat de Guvernul Suediei și implementat de Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD), transmite Moldpres.

Ghidați de experți din domeniul marketingului, afacerilor și comerțului, participanții au aflat despre mecanismele utilizate pentru tranzacțiile internaționale, instrumentele care facilitează comerțul și simplifică desfășurarea procedurilor vamale. Antreprenorii s-au documentat asupra metodelor inovatoare de dezvoltare a afacerilor, au discutat despre cerințele specifice pentru exportul produselor alimentare sau a materialelor textile, despre marketing, branding, comerțul electronic, alte subiecte legate de activitatea de export.

‹ Link Sponsorizat ›

Participanții au aflat, de asemenea, despre granturile și alt tip de asistență care va fi oferită de Suedia în cadrul proiectului întreprinderilor de pe ambele maluri ale Nistrului, pentru dezvoltarea afacerilor și promovarea exporturilor.

„Training-urile au fost concepute ca un instrument practic menit să ajute și să încurajeze companiile de pe ambele maluri ale Nistrului să iasă pe piețele externe, să-și sporească nivelul de competitivitate și să stabilească relații de colaborare reciprocă pentru a accede pe piețele externe, în special din Uniunea Europeană”, a explicat Maxim Cataranciuc, managerul proiectului PNUD/AdTrade.

‹ pub ›

Ala Iacobenco din orașul Tiraspol deține o companie de producere a murăturilor și conservelor din legume. Ea spune că pentru un producător din stânga Nistrului este mai greu să lărgească geografia vânzărilor, chiar dacă marfa corespunde cerințelor, este apreciată și recomandată de cumpărătorii locali.

„Până acum am exportat în cantități mici în Rusia, însă am dori să mărim volumul de export și să diversificăm piața de desfacere, pentru că dispunem de capacități de producere. Asistența și expertiza oferită de proiectul AdTrade este foarte utilă și cred că ne va ajuta să găsim parteneri peste hotare și să extindem exporturile”, a afirmat antreprenorul.

 

„Ne-am propus să devenim și exportatori, de aceea informațiile și sfaturile oferite în cadrul acestor sesiuni au fost ca un imbold pentru a persevera și ne-au ajutat să cunoaștem mai bine noile practici și cerințe ale pieței”, a precizat Petru Copacinschi, reprezentantul unei companii producătoare de nuci din raionul Telenești.

Proiectul AdTrade oferă asistență metodologică și practică pentru stabilirea unor legături comerciale pe termen lung între antreprenorii de pe ambele maluri ale Nistrului, precum și la crearea unui mediu de încredere și cooperare în regiune. Inițiativa stimulează și promovează exporturile de mărfuri și servicii din regiune, prin accesarea oportunităților oferite de Acordul de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător (DCFTA). Proiectul susține dezvoltarea și sporirea competitivității întreprinderilor micro, mici și mijlocii  și contribuie la crearea noilor companii, ceea ce, implicit, va conduce la îmbunătățirea condițiilor de trai ale locuitorilor de pe ambele maluri ale Nistrului.

‹ pub ›
‹ pub ›

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Vă rugăm să introduceți numele dvs. aici

‹ pub ›

Ultimele Subiecte

O companie din Ucraina produce pastă de fructe după o tehnologie unică în lume

HTD-technology este invenția oamenilor de știință ucraineni care permite procesatorilor de fructe nu doar să păstreze substanțele utile din fructe, ci și să le...

Prognoză: Carnea sintetică ar putea apărea pe piața UE peste doi ani

Consumul excesiv de carne obținută în urma creșterii intensive și industriale a animalelor este din ce în ce mai recunoscut ca o problemă serioasă....
‹ pub ›

Video

Alte Subiecte

‹ pub ›