📲 Urmăreşte canalul Agrobiznes pe WhatsApp
La sfârșitul primăverii, pe piața de transport maritim de mărfuri din Marea Neagră nu s-au înregistrat schimbări semnificative: volumele de noi încărcături au rămas la un nivel critic de scăzut.
Încheierea de contracte este limitată din cauza unei discrepanțe majore între așteptările navlositorilor și ale proprietarilor de nave.
Acest lucru a fost raportat de departamentul de navlosire al companiei Atria Brokers.
Totuși, în pofida afectării în continuare a disponibilității încărcăturilor în regiune, proprietarii de nave continuă să mențină stabilitatea pieței în toate segmentele DWT, întrucât tarifele actuale de transport maritim se află deja la limita rentabilității (iar în majoritatea cazurilor chiar sub această limită) pentru proprietarii de flote.
Tariful pentru un transport de porumb din porturile adânci ale Ucrainei către sudul Chinei rămâne la nivelul de 32–33 $/t.
În segmentul „handysize”, tariful pentru transportul a 30 de mii de tone de porumb din porturile adânci ale Ucrainei către coasta de est a Italiei se menține la 16-17 $/t.
În segmentul „coaster”, tariful pentru transportul a 6 mii de tone de porumb din porturile ucrainene de pe Dunăre către coasta de est a Italiei rămâne, de asemenea, neschimbat — la 29-30 $/t.
Tariful pentru transporturile de 1-3 mii de tone de porumb din Izmail sau Reni cu barje către Constanța rămâne la nivelul de 8-9 €/t.
Comentarii