‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 30 septembrie, 2024
12.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriAudieri publice privind comerțul interior

Audieri publice privind comerțul interior

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Comisia pentru economie, buget și finanțe a organizat consultări publice despre implementarea Legii privind comerțul interior, după modificările adoptate de Parlament în anul 2022.

La ședință au participat producători locali și reprezentanți ai celor mai mari rețele de supermarketuri din țară. De asemenea, printre participanții la ședință au mai figurat Veronica Arpintin, secretar de stat la Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării și Alexei Gherțescu, președinte al Consiliului Concurenței, precum și reprezentanți ai altor autorități ale statului responsabile de acest sector.

Discuțiile au vizat procesul de negociere dintre producătorii autohtoni și reprezentanți ai rețelelor comerciale. În acest sens, participanții la ședință s-au expus dacă ultimele modificări la Legea privind comerțul interior au atins scopul scontat de autorități. De asemenea, au fost dezbăture anumite măsuri pentru a combate practicile neloiale în comerțul interior.

„Va trebui să întreprindem câteva acțiuni. Ar fi rezonabil să modificăm Legea, ca să putem procesa anumite informații, care vin de la furnizori despre anumite încălcări, iar Consiliul Concurenței să le investigheze. Pentru noi este prioritar nu doar ca furnizorii să aibă acces pe rafturi, pentru că de asta depinde economia și crearea locurilor de muncă, dar avem și consumatorii, care, evident că își doresc un preț cât mai mic. Eu cred că poate fi asigurată o balanță”, a declarat, în concluzie, președintele Comisiei economie, buget și finanțe, Radu Marian.

‹ adv ›

De menționat că, în anul 2022, Parlamentul a adoptat modificări la Legea privind comerțul interior, care transpun parțial directivele UE și au scopul de a combate practicile neloiale și a asigura o concurență eficientă.  

Astfel, au fost excluse în jur de 30 de practici neloiale, printre care solicitarea și oferirea de reduceri comerciale pentru produsele social importante sau plafonarea perioadelor de marketing la 60 de zile.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›