‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 12 februarie, 2025
-1.7 C
Chișinău
spot_img
‹ adv ›
HomepageArticoleBernard Pic, Alianța-Vin: „Suntem pregătiți să adaptăm vinul nostru pentru orice țară din lume”

Bernard Pic, Alianța-Vin: „Suntem pregătiți să adaptăm vinul nostru pentru orice țară din lume”

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Acum mai bine de 30 de ani, câțiva prieteni au transformat o idee îndrăzneață într-o afacere proiectată din start să treacă granițele țării, să reziste provocărilor ce de-a lungul timpului au bulversat și redefinit sectorul vinicol din Moldova și chiar să devină atractivă pentru urmași – Alianța-Vin.

Alianța-Vin: Fără limite geografice. Țările în care și-ar dori să exporte? „Toate.”

Cu viziune și dorința de a aduce vinurile moldovenești pe mesele consumatorilor din întreaga lume, compania și-a păstrat obiectivul de a se dezvolta continuu pentru a se integra pe orice piață de perspectivă.

Alianța-Vin nu se limitează la piețe tradiționale și este deschisă către orice oportunitate ce poate fi valorificată eficient.

„Cred, nu există țări care să ofere un preț compatibil cu obiectivele și calitatea vinurilor noastre și pe care să nu tindem să exportăm vinuri. La moment, cea mai mare presiune ne-o creează costurile ridicate de transport pentru care suntem în identificarea metodelor de a le optimiza. În rest, dacă va fi necesar să adaptăm vinurile pentru ca să le putem vinde în orice țară din lume, o vom face”, ne-a relatat Bernard Pic, responsabil de vânzări în cadrul companiei.

‹ adv ›
bernard pic alianța-vin

Bernard a văzut o oportunitate în afacerea pe care o dezvoltă bunelul său și, spune că, își dorește să dezvolte cât mai rapid abilitățile necesare pentru a se integra în tot ceea ce înseamnă Alianța-Vin.

De fapt, obiectivul de extindere de care ne-a povestit Bernard se și realizează. Dacă acum câțiva ani Alianța-Vin exporta vinuri în 17 țări, în momentul interviului numărul acestora era de 25.

Flexibilitate, capacitate mare de producție și raportul calitate/preț

alianta vin

Întrebat care sunt, în viziunea sa, cele trei trăsături care definesc Alianța-Vin, Bernard le-a menționat pe acestea, adăugând că anume ele și le permit să-și realizeze obiectivul ambițios de extindere.

Flexibilitate: „Dacă clientul cere sticle în formă de craniu cu băuturi de vin albastru, facem!”.

‹ adv ›

De altfel, băuturi pe bază de vin cum ar fi Sangria sau Moscato Albastru, mai puțin populare la noi, sunt incluse în portofoliul Alianța-Vin, fiind comercializate pe piața SUA.

Vizitând compania, am văzut zeci de sticle și etichete variate create pentru exportul pe diferite piețe.

Africa – o piață complexă, dar promițătoare

După părerea lui, extinderea în Africa a fost una dintre cele mai mari provocări ale ultimilor ani. Cerințele și gusturile consumatorilor sunt complet diferite față de piețele tradiționale, iar negocierile sunt intense.

Totuși, Alianța-Vin a reușit să pătrundă pe acest continent și își propune să își crească prezența.

„Piața africană este una capabilă ce poate să consume mult vin pe care îl putem livra, însă problema e în prețul pe care doresc să-l ofere. Aici, cea mai importantă e perseverența de care avem nevoie mereu, în orice negociere”.

Concurența acerbă pe piața din Canada

Despre Canada spune că este o piață tentantă, dar cu bariere ridicate. Compania a realizat deja livrări aici, însă procesul de extindere necesită certificări suplimentare și parteneriate strategice.

„Avem nevoie de mai multe certificări, dar și insistența contează foarte mult, deoarece ia mult timp identificarea unor parteneri care să-ți înțeleagă specificul și să colaboreze avantajos”.

În plus, China, Japonia și SUA sunt țelurile pe care tânărul le vede oportune pentru extindere.

Compania deja a făcut mai multe investiții în echipamentele de la fabrica de producție: noi filtre, utilaje pentru procesarea strugurilor, dopuri filetate, rezervoare, frigidere și toate cele necesare pentru producerea calitativă și optimizată.

„Cred că avem toate cele necesare pentru ca acum să corespundem cerințelor, practic, tuturor piețelor”.

Piața locală. Kaufland – parteneriat care deschide noi orizonturi

Ținând cont de ambițiile privind cucerirea piețelor externe și numărul mare de producători de vinuri din țară, piața locală este mai puțin atractivă pentru marii producători de vinuri.

Totuși, pe această piață nu puteau să nu-și găsească locul parteneriate cum ar fi cel cu rețeaua Kaufland.

kaufland vin moldova

„Piața locală e, să spunem așa, mai puțin atractivă. E nevoie de mai multe resurse, investiții și promovare constantă pentru a vinde cantități relativ mici la cele 4-5 milioane produse de noi anual. Colaborăm cu rețelele de retail cum este Kaufland, deoarece acesta parteneriat este o confirmare a calității”.

„De fapt, am inițiat negocierile și livrările către această rețea încă în 2017, însă e vorba de piața Cehiei, nu a Moldovei, ca ulterior, odată cu extinderea Kaufland în Moldova, să fim prezenți în această rețea.

Reieșind din experiența noastră, pot spune cu certitudine că rețeaua Kaufland nu este una pretențioasă sau cu cerințe deosebite. Este important să asiguri calitatea necesară și asta ar fi cerința de bază căreia trebuie să-i corespunzi. Vedem un potențial de extindere prin intermediul oficiului din România în alte țări. Astfel, ne bucurăm de ceea ce oferă acest parteneriat”.

Vinul spumant Protego și spumantele brute obținute prin diferite metode de fermentarea sunt cele cu care se mândresc cel mai mult și care au obținut cea mai mare recunoaștere la concursurile internaționale.

„Nu e greu să participi la concursuri, e greu să faci vinul tău diferit de toate celelalte care să reușească să se remarce din sutele de probe participante. Acestui proces ne dedicăm constant – de a crea echilibrul perfect între preț și calitate”, a conchis Bernard Pic.

„Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›