‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
12.7 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriComponente obligatorii ale unui plan de marketing de succes, la dispoziția membrilor „Moldova Fruct”

Componente obligatorii ale unui plan de marketing de succes, la dispoziția membrilor „Moldova Fruct”

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Instrumentele de marketing pentru succesul afacerilor în agricultură și apicultură sunt implementate cu multă pricepere de către producătorii și exportatorii autohtoni. Fiind deja la a III-a rundă de instruiri „Programul de Export Coaching”, implementat de Asociația „Moldova Fruct” în parteneriat cu Agenția olandeză CBI și IFC, continuă să ofere suportul întreprinzătorilor din țara noastră.

Pe parcursul a două zile consecutive, 18-19 iunie, producători și reprezentanți ai întreprinderilor de prelucrare a fructelor, membri ai Asociației „Moldova Fruct” precum și o serie de exportatori de produse apicole din țară participă la a III-a rundă de instruiri pentru elaborarea planului de marketing. Este vorba de marketing tradițional, iar aici puteți citi mai multe despre marketingul afiliat.

De această dată, experții olandezi oferă asistență informațională privind stabilirea poziției întreprinderilor pe piață europeană, selecția fluxului potențialilor clienți, fixarea prețurilor și realizarea strategiilor în vederea obținerii unui profit mai mare.

‹ adv ›

Instruirile au scopul de a explora potențialul companiilor participante și a pune în practică experiența în domeniul marketingului international, acumulată în cadrul Expozițiilor Internaționale TUTTO FOOD de la Milano și „Macfrut – Fruit & Veg Professional Show” din orașul Rimini. Amintim că, în prima parte a lunii mai, companii procesatoare de fructe și exportatoare de produse apicole implicate în program, au luat parte la evenimentul de tip B2B – Expoziția TUTTO FOOD. Alte 11 companii, axate pe producerea și comercializarea fructelor proaspete, au participat la Expoziția Internațională „Macfrut – Fruit & Veg Professional Show”, unde au luat cunoștință cu noile tehnologii și idei practice privind asigurarea celor mai înalte standarde de calitate aplicate la nivel european în domeniul fructelor și legumelor proaspete.

Potrivit lui Adrian Cojocaru, specialist marketing al Asociației „Moldova Fruct”, această rundă de instruiri are drept scop aplicarea cunoștințelor obținute, în planurile de marketing individuale ale companiilor participante la Programul de Export Coaching. Cercetarea piețelor externe și suportul informațional oferit de experții olandezi au un efect pozitiv asupra randamentului companiilor și le ajută să descopere noi opțiuni strategice privind intrarea pe piețele externe.

Valeria Caduc, administrator Smarta-as SRL, ne-a relatat următoarele:

„Pentru noi participarea în acest program este foarte binevenită, deoarece până în prezent toate eforturile au fost concentrate în sectorul producerii și mai puțin în domeniul marketingului. Acum însă, trăim perioada, în care chiar și având cel mai bun produs pe piață, dacă nu investești în promovarea lui, rămâi neobservat. Astfel, scopul principal a fost să definim pașii care trebuie făcuți pentru crearea unui plan de marketing reușit. Datorită ghidării eficiente a experților olandezi, am reușit să stabilim punctele forte, dar și cele care necesită efort suplimentar. Am deprins, cred cea mai importantă calitate: cercetarea piețelor externe, cât și a tendințelor în domeniul agricol. Iar vizita la expoziția MACFRUT din cadrul Programului de Export Coaching, ne-a permis să găsim noi soluții de promovare, să discutăm cu unii dintre cei mai buni producători de mere și să stabilim vectorul de dezvoltare pentru următorii ani.”

‹ adv ›

Felicia Pricop, specialist în domeniul Business-ului Agricol al Corporației Financiare Internaționale (IFC), Grupul Băncii Mondiale, a menționat că:

„Scopul nostru e să echipăm companiile participante la program cu setul necesar de cunoștințe și abilități pentru a pătrunde pe piețele competitive ale Uniunii Europene și a-și stabili acolo o prezență de lungă durată. Ceea ce oferim în cadrul instruirilor și activităților de asistență tehnică este un set complet de cunoștințe despre cerințele piețelor europene, susținere în implementarea acestor cerințe, precum și dezvoltarea relațiilor de business cu cumpărătorii din UE”.

Programul de Export Coaching este implementat de Asociația Moldova Fruct în parteneriat cu Agenția olandeză CBI și Proiectul „Reforma Climatului Investițional din R.M.” al Corporației Financiare Internaționale (IFC).

Asociaţia Producătorilor şi Exportatorilor de Fructe Moldova Fruct din Republica Moldova este o organizaţie necomercială, nonguvernamentală şi apolitică, membrii căreia sunt mai mult de 170 producători de fructe de pe întreg teritoriul ţării.

‹ adv ›

Pentru detalii:

  • Adrian Cojocaru, Specialist Marketing Moldova Fruct – 060429929;
  • Violeta Vidrașcu, specialist în comunicare și relații publice – 068989953;
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›