Producătorul de vinuri Gitana din Republica Moldova investeşte anul acesta circa 800.000 de euro pentru achiziţia primei sale linii proprii de îmbuteliere şi pentru plantarea a încă 15 hectare de viţă-de-vie, iar din 2022 vrea să înceapă să primească turişti, a explicat Lilia Dulgher, CEO, Gitana Winery, în emisiunea Investiţi în România, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.
Gitana Winery exploatează în prezent 360 de hectare de viţă-de-vie situate în zona Valul lui Traian din sudul ţării. Anul acesta investeşte în extinderea suprafeţei cu 15 hectare, vizând astfel şi trei soiuri noi.
Istoria cramei a început încă în 1953, dar familia Dulgher s-a implicat în acest business începând cu anul 1997.
Anul acesta compania pregăteşte o latură turistică pentru a putea primi vizitatori la cramă, întrucât se promovează ca o vinărie care produce artizanal şi vrea să mizeze pe experienţa turistică ce poate fi generată de acest context.
Producătorul nu oferă facilităţi de cazare şi nici nu planifică să intre în acest business dacă nu este sigur că poate menţine un standard de calitate.
Totuşi, invitata a explicat că a descoperit pensiuni în jurul cramei şi ar putea iniţia discuţii cu acestea pentru a sugera viitorilor turişti de la podgorie şi o variantă de cazare.
Gitana a atins în 2020 o producţie record de 670.000 de sticle, dar capacitatea maximă de producţie este de două ori mai mare.
Cea mai mare parte a producţiei este vândută pe piaţa din România, circa 65%, cu un procent de 15% pe piaţa din Republica Moldova, iar restul împărţindu-se între circa 20 de ţări din Europa, America şi Asia.
În ultimii doi ani, producătorul a făcut eforturi pentru a pătrunde pe două pieţe importante din Asia, şi-anume China şi Coreea de Sud, însă din cauza pandemiei aceste eforturi nu s-au soldat cu un contract.
Compania activează pe piaţă sub brandul Gitana Winery, iar portofoliul numără patru game: cea pentru HoReCa (include Saperavi, La Petite Sophie, Lupi, etc), cea clasică (cabernet sauvignon, merlot sau chardonnay), gama Autograf (fetească regală, cabernet sauvignon sau chardonnay) şi gama Tânără, ce include vinurile alb, roz şi roşu de Gitana.
În ceea ce priveşte preţul, vinurile companiei costă între 150-500 lei. Totodată, pandemia a mai adus şi o nouă gamă.
Pe piaţa din România, produsele Gitana se găsesc în retail, în online şi în HoReCa. Printre retailerii pe rafturile cărora au fost aşezate vinurile producătorului se numără Mega Image, Metro, Selgros şi Auchan.
În ceea ce priveşte modul în care se compară piaţa din România cu cea din Republica Moldova, dincolo de dimensiune, Lilia Dulgher observă că piaţa românească este mai avansată, dar nici cea vecină nu bate pasul pe loc.
Gitana Winery nu oferă date cu privire la evoluţia cifrei de afaceri, dar menţionează că an de an ţinteşte dublarea valorilor. Producătorul lucrează cu aproape 140 de angajaţi pe tot parcursul anului, de la vie şi cramă, până la vânzări.
Comentarii