‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 27 aprilie, 2024
5.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAnaliticaDespre ce au discutat producătorii de pomușoare cu reprezentanții rețelelor de magazine din țară

Despre ce au discutat producătorii de pomușoare cu reprezentanții rețelelor de magazine din țară

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Relațiile comerciale, aspecte de marketing și achizițiile de pomușoare au fost principalele subiecte discutate de producătorii de pomușoare din Republica Moldova și reprezentanții rețelelor de magazine din țară.

La evenimentul organizat de proiectul „Îmbunătățirea productivității și accesul la piață al producătorilor de pomușoare” (AMIB) au participat producători de căpșune, zmeură, mure, coacăză neagră, aronie, goji și afine din raioanele Strășeni, Telenești, Dondușeni, Călărași, Orhei, Criuleni, Ialoveni, Florești, Rezina, Ungheni, Anenii-Noi și municipiul Chișinău.

Reprezentanții rețelelor de magazine Linella/Unimarket, METRO și Fourchette au prezentat, consecutiv, principiile de colaborare cu producătorii, printre care condițiile de livrare, logistică, standardele de calitate, ambalare și preț. Managerii de achiziții de la rețele de supermarkete au notat că în 2016 s-a înregistrat o creștere a cererii la pomușoare, comparativ cu 2015. Totodată, a fost trecută în revistă nedorința producătorilor de a livra unele poziții din asortimentul de pomușoare, astfel formându-se un vid pe rafturile magazinelor. În special, s-a constat lipsa în unele magazine a zmeurei.

Printre cele mai importante probleme în relațiile cu producătorii au fost menționate lipsa de continuitate în livrări, ne-dorința producătorilor de a lucra după principiul achitării la termen, dar și lipsa de comunicare dintre personalul punctelor de vânzare (magazinelor) și furnizorilor.

Analizând comportamentul consumatorului, atât producătorii cât și retailerii au notat că tendința de procurare a pomușoarelor din supermarkete este în creștere. Însă, piețele agricole rămân principala sursă de procurare a produselor agricole. Participanții la întrunire au fost unanimi în necesitatea promovării intensive a procurării pomușoarelor în stare proaspătă din supermarkete.

Părțile au făcut schimb de contacte pentru o mai bună comunicare în sezonul 2017.

‹ adv ›

Întâlnirea dintre producători de pomușoare și rețele de supermarkete a fost una din acțiunile proiectului AMIB, îndreptate spre îmbunătățirea relațiilor dintre producători de pomușoare și rețele de retail. Acțiunile ulterioare vor viza facilitarea comunicării dintre producători și distribuitori, precum și procesatori. Astfel, producătorii vor avea o strategie și viziune clară a portofoliului de cumpărători pentru următorul sezon.

Proiectul „Îmbunătățirea productivității și accesul la piață a producătorilor de pomușoare”, finanțat de Fundația HEKS-Moldova, este implementat de AO Centrul de Consultanță în Afaceri, în anii 2016 – 2018 (inclusiv).

 

‹ adv ›

Advertoriale

Promoție de primăvară la creditele Mikro Kapital Moldova

Mikro Kapital Moldova lansează o Promoție de Primăvară, dedicată stimulării spiritului antreprenorial și sprijinirii nevoilor financiare ale clienților săi. Începând de pe...
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›