‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 4 iulie, 2024
27.7 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriExportator, despre fluidizarea traficului în vămi: „Carnetele TIR sunt inutile”

Exportator, despre fluidizarea traficului în vămi: „Carnetele TIR sunt inutile”

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Cozile imense de camioane din vămi impun necesitatea identificării soluțiilor de reducere a timpului de așteptare la intrarea în România din Republica Moldova și Ucraina.

În urma mai multor solicitări ale companiilor exportatoare, Asociația Internațională a Transportatorilor Auto din Moldova (AITA) a anunțat că titularii de carnete TIR care folosesc predeclararea electronică TIR-EPD vor avea prioritate la birourile vamale Albița.

Proiectul ar urma să fie implementat începând cu 1 august 2024.

‹ adv ›

Aparent, problema ar părea soluționată, însă, potrivit exportatorilor, carnetele TIR, pe lângă faptul că le generează costuri suplimentare, ajung a fi inutile.

„Carnetul TIR garantează că marfa va fi devamată într-un anumit loc, că va ajunge la destinatar, dar nici într-un caz nu garantează trecerea mai rapidă a frontierei. Predeclararea electronică TIR-EPD, ce presupune anunțarea din timp despre faptul că urmează să treacă vama un camion astfel angaților vămii fiindu-le mai ușor să estimeze volumele, nu este eficientă. În plus, dacă toți își vor achiziționa carnetele TIR, în ce mod va fi fluidizat traficul?

O cursă Chișinău-București care este plătită la moment cu aproximativ 700 de euro, transportatorul, după caz, dacă este înmatriculat în România achită 90 de euro minim și în Moldova 40 de euro pentru carnet TIR, adică de la 6 până la 13% din plata transportării mărfii constituie plata pentru carnet TIR.

Achitând acești bani, nu se ia în calcul faptul că, 95% din terminalele vamale din Germania nu devamează în baza carnetului TIR, ceea ce presupune un efort foarte mare pentru broker. Respectiv, avem doar câteva posturi la frontieră între Cehia/Germania și Austria/Germania și Austria/Ungaria. În Olanda, Belgia, la fel, nu se face devamare în baza carnetului TIR. Respectiv, tot acest efort nu-și are locul și presupune doar costuri”, a menționat Ștefan Bîtlan, exportator.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›