Publicul sud-coreean a fost impresionat de calitatea Vinului Moldovei, care a participat în premieră la expoziția internațională „Seoul Wines&Spirits Expo 2016”. În perioada 21-23 aprilie, 12 companii vinicole din Republica Moldova au fost prezente la Seul, Coreea de Sud, cu un stand comun, sub egida brandului vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Participarea țării noastre la eveniment a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Extinderea exporturilor pe piața asiatică reprezintă o prioritate strategică pentru Vinul Moldovei. Organizatorii evenimentului și-au dorit foarte mult să prezinte produsele noastre consumatorului sud-coreean, astfel încât am beneficiat de condiții preferențiale pentru participarea la expoziție: spațiu gratuit în cadrul expoziției și designul gratuit al standului. Impresiile vizitatorilor ne-au depășit așteptările, confirmându-ne că produsele noastre de calitate își vor găsi un loc special pe această piață.”
Reprezentanții țării noastre la „Seoul Wines&Spirits Expo 2016” au avut posibilitatea de a evalua interacțiunea cu profesioniștii în domeniu (distribuitori și importatori de vinuri, specialiști și somelieri internaționali) precum și reacția consumatorilor coreeni în ceea ce privește Vinul Moldovei.
Richard KW Hwang, somelier: „În opinia mea, vinurile moldovenești au o aromă foarte intensă, cu o combinație complexă a nuanțelor de nectar, piersici și pepene galben. Cred că vinurile albe au un mare potențial de a deveni populare pe piața sud-coreeană. Mai ales cele realizate din struguri moldovenești au caracteristici unice de aromă și gust, de aceea vor atrage, probabil, atenția profesioniștilor care caută gusturi exotice. În plus, cred că și calitatea vinurilor roșii va crește, în cazul în care acestea vor fi maturate pentru o durată mai lungă, pentru a aprofunda savoarea de stejar.”
Kim Sung Dae, buyer, compania „Lysonn”: „Am urmărit o emisiune care prezenta vinurile din Moldova și mi-am dorit să le cunosc și să le încerc, iar expoziția mi-a oferit ocazia perfectă. Consider că Vinul Moldovei se poate mândri cu proprietăți comparabile cu vinurile de calitate din Franța și Italia. Am ales un producător din Moldova și am început deja negocierile pentru prima comandă.”
Ko, Huyn Deok, CEO, SAMWON corp. (companie importatoare), Coreea de Sud: „Am descoperit că Vinul Moldovei se potrivește perfect cerințelor și preferințelor consumatorilor sud-coreeni. Calitatea, prețul și posibilitățile sunt extraordinare. Aceste vinuri sunt ceea ce căutam de ceva timp, de aceea planificăm să vizităm Republica Moldova pentru a stabili noi contacte și colaborări cu companiile locale.”
O mare parte din cei peste 20,000 de participanți la expoziție au asaltat standul „Wine of Moldova” pentru a gusta Vinul Moldovei, formându-se cozi de peste 1000 de persoane. Vizitatorii au avut la dispoziție pentru degustare 600 de sticle de vin de 60 de tipuri, oferite de cele 12 companii participante: „Vinăria din Vale”, „Chateau Vartely”, „Bostavan Winery”, „Chateau Purcari”, „Castel Mimi”, „Carpe Diem”, „Cricova”, „Fautor”, „Cimislia Wineries”, „Mold Nord”, „Imperial Vin” și „Et Cetera”.
Ion Luca, director „Carpe Diem”: „Piața din Coreea de Sud este a treia ca importanță din Asia (dupa China și Japonia), iar faptul că, în sfârșit, Vinul Moldoveia ajuns aici, fiind reprezentat de 12 companii, este un pas important pentru a deschide colaborarea pe această piață de mare perspectivă pentru vinurile noastre.Consumul de vin este aici la început și de aceea este important ca noi să fim printre primii care fascinează consumatorii cu calitatea înaltă a produselor noastre.”
Radu Popescu, manager export, „Chateau Vartely”: „Piața sud-coreeană este strategică pentru Vinul Moldovei, deoarece peste câțiva ani va deveni una dintre cele mai importante în regiune. Ne bucurăm de rezultatele obținute la expoziție și sperăm ca vinurile noastre să prindă valul de creștere a acestei piețe.”
Piața Coreei de Sud cunoaște în prezent o creștere semnificativă a consumului de vinuri, iar 3 companii din Republica Moldova își exportă deja produsele vinicole pe această piață. În anul 2015 țara noastră a livrat spre piața sud-coreeană 35.577 litri de vin, iar experții ONVV apreciază că potențialul de export în Coreea de Sud pentru Vinul Moldovei este mult mai mare și urmează a fi valorificat.
Prin promovarea consecventă a brandului național vinicol „Vinul Moldovei” la expoziţiile internaționale specializate, ONVV urmărește poziționarea Republicii Moldova ca un producător de vinuri de calitate și creșterea exporturilor de produse cu valoare adăugată înaltă pe noi piețe.
Comentarii