Vinul Moldovei îşi spune legenda în Franţa, la Bordeaux, în cadrul celui mai mare centru comercial al vinurilor din lume. Cu suportul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) 12 companii vinicole autohtone au participat la inaugurarea Cite du Vin – noua emblemă culturală şi turistică a regiunii Bordeaux dedicată industriei vinului. Evenimentul de deschidere a fost onorat de prezenţa preşedintelui francez Francois Hollande, dar şi altor înalţi demnitari de la Paris.
Francois Hollande, Preşedintele Franţei: „Deschiderea Oraşului Vinului este un moment de mândrie pentru Franţa. Şi asta pentru că vinul face parte din patrimoniul nostru cultural şi gastronomic. Cite du Vin va promova cultura vinului prin diversitatea pe care o oferă, iar Bordeaux va continua să îşi menţină statutul de capitală mondială a vinului”.
Concepută ca o destinaţie turistică, Cite du Vin este de o complexitate arhitecturală inedită. Aceasta are o suprafaţă de peste 13 hectare şi cuprinde mai multe zone dedicate expoziţiilor, magazinelor, degustărilor, seminarelor tematice, restaurantelor etc. În cadrul oraşului se vor regăsi vinuri din toate colţurile lumii, inclusiv și vinuri din Republica Moldova, reunite sub brandul de țară Vinul Moldovei. Primele cca 2000 de sticle de vin moldovenesc de la companiile Kazayak Vin, Vinăria din Vale, Suvorov Vin, Cricova, Castel MIMI, Purcari, Bostavan, Sălcuța, Fautor, Chateau Vartely, Maurt și Nisporeni au ajuns deja la Bordeaux. Acestea au fost selectate de către reprezentanţii ONVV în baza criteriilor de calitate, dar şi a posibilităţilor de transportare în Franţa. Pentru companiile autohtone Oraşul Vinului reprezintă o platformă importantă de promovare la nivel internaţional, care le va oferi ulterior mai multe posibilităţi de a-și consolida prezența pe piețele externe și a-și crește exporturile.
Dumitru Munteanu, Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Prezenţa noastră în Oraşul Vinului este de o importanţă strategică şi se aliniază Programului de Marketing și Promovare al ONVV, prin care ne-am propus ca Vinul Moldovei să devină un simbol al calității și un brand recunoscut la nivel internațional. Se estimează că Cite du Vin va deveni un punct de atracţie anual pentru cca 450 de mii de vizitatori din întreaga lume, printre care turişti, importatori sau distribuitori etc. Acest fapt va permite ca Vinului Moldovei să câştige notorietate nu doar în Franţa, dar şi în alte state reprezentative pentru industria vitivinicolă. Vreau să aduc sincere mulţumiri Ambasadei Republicii Moldova în Franţa, graţie căreia Vinul Moldovei a beneficiat de această oportunitate”.
Oraşul Vinului este deschis publicului larg, iar fiecare dintre vizitatorii săi va putea testa Vinul Moldovei în restaurantele dedicate, la degustări și ateliere. Astfel, Vinul Moldovei va reuşi să-şi atingă obiectivele de marketing şi să-şi consolideze poziţia la nivel internaţional.
Parteneriat pentru promovarea Vinului Moldovei
Graţie culturii de vinificaţie seculare a Moldovei, suprafața plantațiilor de viță de vie, volumul producției anuale și rolul ţării noastre pentru industrie la nivel mondial, organizatorii au oferit Vinului Moldovei un loc onorabil în Cite du Vin, alături de ţări precum Franţa, Italia, Georgia etc. Acest parteneriat implică şi anumite obligaţiuni pe care ONVV şi le-a asumat la Bordeaux prin semnarea unei convenţii. Astfel, în următorii 3 ani, anual, ţara noastră va trebui să livreze în adresa Cite du Vin un stoc minim de 2500 de sticle de vin pe (alb, roșu, roz și spumant), produse de diverse companii autohtone. De asemenea, ONVV va trebui să ofere organizatorilor din Oraşul Vinului materiale informaţionale cu privire la turismul vitivinicol moldovenesc (cărți, articole din presă, CD-uri, documente etc.); să organizeze pe parcursul anului diverse degustări de vinuri moldovenești în toate spațiile de alimentație publică ale oraşului; să organizeze ateliere și întâlniri în jurul Vinului Moldovei etc. În acelaşi timp, managementul Oraşului va oferi ONVV spaţii comerciale pentru încheierea tranzacţiilor şi va facilita organizarea expoziţiilor tematice de vin şi turism vinicol pentru Vinul Moldovei, ceea ce va permite şi promovarea turismului în general, valorilor culturale naționale etc.
Comentarii