Moldova și-a consolidat poziția de producător de fructe de calitate la ediția 2024 a expoziției internaționale Fruit Attraction, desfășurată la Madrid, Spania, în perioada 8-10 octombrie.
Participarea cu standul de țară „Moldova – taste makes the difference” a fost posibilă datorită suportului proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova, Agenției de Investiții și a Fondului Ukraine-Moldova American Enterprise (UMAEF).
Asociația Moldova Fruct alături de 12 companii membre producătoare și exportatoare au prezentat o gamă variată de fructe proaspete, precum: mere, prune și struguri.
Unul dintre cele mai importante rezultate ale participării la Fruit Attraction este stabilirea unor noi parteneriate comerciale.
Din cauza deficitului de mere și a prețului majorat a merelor din Polonia, anul acesta oferă o bună oportunitate pentru merele moldovenesti să ajungă, în cantități mai mari, pe piața UE.
În cadrul expoziției, s-a înregistrat o cerere în creștere pentru merele din Moldova pentru Țările Scandinavice, Marea Britanie și altele state.
‹ adv ›
De menționat că cererea vine de la rețele mari de supermarkete din UE, precum: Rewe Group, Coop Trading, Billa, Penny etc.
Acest lucru implică și responsabilitate din partea producătorilor și exportatorilor autohtoni privind calitatea fructelor, cât cea a ambalajului.
Kurt Halder, importator de fructe și legume proaspete din Germania relatează că a început colaborarea cu producătorii moldoveni acum 6 ani.
Ediția din acest an a Fruit Attraction numără 2100 de expozanți din circa 145 de țări și regiuni diferite ale lumii.
Diversitatea produselor și serviciilor expuse vine în tandem cu fluxul de peste 105 mii de vizitatorilor profesioniști, în cele 3 zile ale evenimentului.
Comentarii