Lilia Dulgher a deprins pasiunea pentru vinificație încă de când era mică, chiar de la mama sa, care este vinificator de profesie.
În 1999, familia Dulgher a achiziționat Vinăria Țiganca, din satul Plopi. Vechea vinărie se afla într-o stare dezastruoasă, însă era dotată cu necesarul pentru a produce vinuri de calitate.
A urmat o perioadă de investiții și muncă sârguincioasă, iar după ceva timp, fetele din familia Dulgher au crescut și au decis să se implice și ele în acest proces.
În prezent, Lilia este manager Marketing și Vânzări la Gitana Winery, iar sora ei, Iuliana, este manager de Producție și Dezvoltare.
Surorile Dulgher sunt un bun exemplu al succesului antreprenoriatului feminin în vinificație, un domeniu care, conform unor stereotipuri, încă este considerat ca fiind unul destinat mai mult bărbaților.
Crezul companiei Gitana este de a crea vinuri inedite cu gusturi unice, păstrând standardul de calitate.
‹ adv ›
Vinurile din gama Gitana sunt rezultatul cunoștințelor profunde, a calităților superioare a terroir-ului și a unui proces artizanal de producție, păstrat încă de la începuturile vinăriei Gitana.
Podgoria Gitana Winery se află în regiunea viticolă Valul lui Traian, o zonă cunoscută prin cultivarea soiurilor de struguri pentru vinuri roşii şi licoroase, mai ales datorită condiţiilor de mediu, asemănătoare celor din renumitele zone viticole Bordeaux din Franţa și Piemont din Italia.
Solul bun și fertil conferă vinurilor Gitana calități gustative deosebite, apreciate foarte mult de consumatori.
În prezent, vinăria Gitana produce aproximativ 700.000 de sticle de vin anual. Compania exportă producția în țări din Uniunea Europeană, Asia și America de Nord.
Biroul Gitana de la București se ocupă de distribuția vinurilor în lanțurile mari de magazine, dar și în restaurante sau magazine mai mici, specializate pe vinuri de top.
În pofida situației complicate din perioada pandemică din anul 2020, Vinăria Gitana continuă să investească în modernizare și privește cu încredere în viitor.
Investițiile în modernizare vor continua și în acest an. Vinăria a rezervat un buget mare pentru o nouă linie de îmbuteliere, una personalizată, creată de o companie din Italia.
Le fel, Gitana are planuri mari referitor la dezvoltarea potențialului turistic al vinăriei, extrem de important pentru atragerea turiștilor străini, dar și a pasionaților locali de vinuri bune.
Campania #ePosibilAcasă, desfășurată de Proiectul de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID, Suedia și Mare Britanie, prezintă istoriile de succes a beneficiarilor acestui program.
Datorită suportului obținut în cadrul acestui proiect, Gitana Winery a beneficiat de programul Export Suport și a reușit să-și promoveze vinurile pe piețele de export din Uniunea Europeană dar și de suport prin grant pentru îmbunătățirea dotărilor tehnologice și crearea capacităților de ospitalitate.
Dacă în 2015 Gitana Winery exporta doar 3.000 de sticle de vin anual, în 2020 compania se mândrea deja cu peste 280.000 sticle exportate.
Exporturile în România au fost un prim pas, care au permis vinăriei să-și deschidă drumurile către piața UE, în țări precum Franța, Austria, Italia, Germania, Suedia sau Elveția.
În 2019, vinurile Gitana au fost apreciate de celebra Jancis Robinson, criticul de vin numărul unu în lume. Spre sfârșitul anului 2019, vinăria Gitana deja se mândrea cu exporturi pe alte continente, în țări precum SUA, Canada și Japonia.
În prezent, vinăria Gitana produce anual peste 2.5 milioane de litri de vin, din struguri culeși de pe cele 360 de hectare de podgorii, dar și din strugurii cumpărați de la fermierii din regiune, facilitând astfel surse decente de venit pentru reprezentanții comunității.
Gitana Winery asigură locuri de muncă permanente pentru 60 de angajați, iar în sezonul recoltei mai angajează circa 100 de persoane din regiune. În viitorul apropiat, vinăria Gitana va continua să dezvolte și potențialul turistic al zonei, contribuind tot mai mult la bunăstarea economică a regiunii și a țării.
Comentarii