‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
12.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriLiza Mamaliga: Am moștenit pasiunea pentru albini și apicultură de la bunicul și tatăl meu

Liza Mamaliga: Am moștenit pasiunea pentru albini și apicultură de la bunicul și tatăl meu

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Liza Mamaliga, este o tânără de 28 de ani, care a decis să continuie tradiția bunicului și tatălui în albinărit, fiind fondatoarea companiei „Dulce Plai”, din orașul Ungheni.

„Am moștenit pasiunea pentru albini și apicultură de la bunicul și tatăl meu. Mi-am petrecut toată copilăria printre stupii din spatele casei. Îmi plăcea să-l urmăresc pe tata cum avea grijă de albini și eram omniprezentă la procesul de colectare a mierii. În acea perioadă familia noastră avea 30 de stupi de la care era colectată mierea și o vindea angro, asigurând jumătate din veniturile familiei”, a menționat tânăra antreprenoare.

Ideea de a iniția o afacere i-a venit în ultimul an de facultate. Dorea neapărat sa-și valorifice cunoștințele și abilitățile obținute în anii studenției.

„Am analizat mai multe opțiuni și am înțeles că trebuie să aleg ceia ce-mi place. Am decis să continui tradiția bunicului și a tatălui meu, astfel că în 2012 am deschis o afacere în apicultură. Unul dintre obiective a fost diversificarea produselor conexe apiculturii pentru a majora profitul. Alt obiectiv important, la care țin foarte mult, este unul social, organizarea programelor de asistență și dezvoltare pentru tinerii din zonele rurale și conștientizarea importanței apiculturii prin educarea societății. Pas cu pas am reușit să diversificăm produsele de prisacă și cele naturiste. La ora actuală producem  polen/propolis, lumânări din ceară, săpun/șampon și ceaiuri din plante. De curând am elaborat un produs nou – batoane energizante și suntem în perioada de testare a acestora”, a mai spus Liza Mamaliga.

FOTO: facebook.com/liza.mamaliga

La moment are 3 angajați care au grijă de 180 de familii de albine. Au reușit să diversifice gama de produse și au ajuns la 20. Promovarea și marketingul online îl face, în special, prin intermediul rețelelor de socializare și a portalului.

„Produsele noastre sunt făcute artizanal, dar intenționăm să procurăm utilaj pentru automatizarea unor procese. Totodată, vom continua să diversificăm gama noastră de produse, iar pe termen lung intenționăm să exportăm. Despre Programul „Business Academy for Women” am aflat de pe site-ul ODIMM. Anterior am participat la componentele de instruire la proiectele PARE 1+1 și PNAET. Anume calitatea instruirilor oferite de ODIMM m-a determinat să aplic și la componenta de instruire a Programului „Business Academy for Women”. Cursurile m-au ajutat să ajustez procesele manageriale și de producere ale companiei. Mi-au fost foarte utile informațiile privind procedurile de export, pe care le voi lua în calcul când voi ajunge să export produsele noastre pe piețe externe”, a conchis apicultoarea.

FOTO: facebook.com/odimm.md
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›