‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 2 mai, 2024
17.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriMoldova Fruct lansează concursul de pre-selectare a companiilor pentru Programul de Mentorat la Export

Moldova Fruct lansează concursul de pre-selectare a companiilor pentru Programul de Mentorat la Export

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și Western NIS Enterprise Fund, anunță concursul de pre-selectare a companiilor interesate să participe în cadrul Programului de Mentorat la Export (PME). 

Scopul programului este de a ajuta companiile autohtone cu potențial sporit de export să-și extindă afacerile în Uniunea Europeană și alte piețe îndepărtate.

Programul de Mentorat la Export va fi implementat pe parcursul unei perioade de aprox. 12-18 luni (durata va depinde de nivelul de dezvoltare a fiecărei companii în parte) și prevede asistență în următoarele domenii:

  • Efectuarea auditului la export al companiei și elaborarea planului individual de export;
  • Asistență individualizată în pregătirea companiei pentru intrarea pe piața UE și piețele îndepărtate;
  • Ghidare personală în domeniul exporturilor oferită de către experți europeni;
  • Cursuri de instruire personalizate și dezvoltarea abilităților de export pentru personalul companiei;
  • Asistență la obținerea certificărilor internaționale (GlobalGAP/GRASP/IFS/BRC/SMETA, altele);
  • Sprijin pentru participarea în cadrul unei expoziții internaționale (Fruit Logistica/ Fruit Attraction);
  • Asistență în stabilirea de contacte și inițierea parteneriatelor durabile cu cumpărători europeni.

Cine este eligibil?

Produse eligibile: fructe proaspete și struguri de masă.

Cerințele față de companii:

  • Este membru al Asociației Moldova Fruct sau intenționează să devină membru;
  • Deține sau este pregătit în următorul an să implementeze certificate relevante (GlobalGAP/GRASP/IFS/BRC/SMETA);
  • Dispune de volume comerciale de produse pentru export și dorință de a se conforma la cerințele de piață ale UE și/ori altor piețe îndepărtate;
  • Intenționează să exporte pe piețele din UE și/ori alte piețe îndepărtate;
  • Este interesat pe viitor în dezvoltarea relațiilor comerciale cu rețelele internaționale sau importatori;
  • Compania se obligă să delege un angajat care ocupă funcție managerială sau comercială și vorbește limba engleză la un nivel B1;
  • Se angajează să dedice timp (3-6 zile/lună) și efort necesar să participe în activitățile educaționale ale programului, inclusiv și la dezvoltarea ghidată a planului personal de export și să contribuie cu resurse financiare pentru costurile neacoperite de partenerii de dezvoltare pentru implementarea planului de export;
  • Se obligă să furnizeze informații relevante referitoare la rezultatele participării în program: numărul de contacte stabilite, valoarea produselor exportate ca urmare a participării în program, lecțiile învățate/idei inovative/sugestii de îmbunătățire care vor fi împărtășite în rândul producătorilor din sector în cadrul unor emisiuni TV, conferințe sau alte evenimente la care va fi invitat beneficiarul;
  • Lipsa restanțelor financiare față de Asociația Moldova Fruct (pentru membrii Asociației);
  • Cota minimă a capitalului autohton – 51%. Compania face parte din categoria de întreprinderi mici și mijlocii;
  • Angajament ferm al conducerii companiei în vederea participării la Programul de Mentorat la Export și acordul acesteia de a rambursa costurile suportate de Moldova Fruct în cazul părăsirii nejustificate a Programului.

Companiile pre-selectate vor fi supuse unei proceduri de audit la export din partea experților internaționali, în rezultatul căreia se va lua decizia finală în vederea selectării a 10 companii care vor fi beneficiari ai Programului de Mentorat la Export.

‹ adv ›

Moldova Fruct va contacta în prealabil companiile pre-selectate pentru stabilirea vizitelor în vederea efectuării auditului la export. 

Prioritate în program vor avea: femei, tineri <=29 ani, producători pregătiți cu volume pentru a iniția exporturi, companii care nu au mai beneficiat de suport în cadrul altor programe oferite de Moldova Fruct.

Costuri acoperite de program:

‹ adv ›
  • Program educațional (organizarea instruirilor, onorariile experților internaționali);
  • Suport individual din partea expertului internațional la implementarea planului de export;
  • Suport la organizarea participării în cadrul unei expoziții internaționale și întâlnirilor B2B;
  • Costurile de cazare și transport ale experților internaționali;
  • Co-finanțarea în măsura posibilităților a investițiilor beneficiarului necesare la implementarea planului de export.

Costurile suportate de beneficiari:

  • Taxa de participare: 10 000 lei (nerambursabilă, pentru acoperirea eventualelor costuri ale activităților neplanificate în buget pentru întreaga durată a programului);
  • Costuri personale de deplasare și cazare la seminare, instruiri și o expoziție internațională;
  • Costuri la implementarea planului de export individual;
  • Costuri legate de investiții în vederea ajustării întreprinderii la cerințele importatorilor străini.

Candidații interesați de participarea la PME sunt rugați să completeze formularul de aplicare împreună cu alte documente solicitate (indicate în lista de verificare a formularului de cerere – ultima pagina) și să le trimită la adresa electronică – [email protected] – până la data de 9 februarie 2024

Criteriile de evaluare a dosarelor de aplicare 

Dosarele de aplicare vor fi evaluate conform următoarelor criterii: 

Criteriul de Evaluare Calificativ (Puncte) 
a. Management și capacitatea programatică 40
b. Autonomie financiară și durabilitate 20
c. Potențial comercial30
d. Componenta GESI 10
Punctaj total (pînă la 100 puncte) 100 

Mai jos găsiți descrierea detaliată a criteriilor de evaluare menționate.

a. Management și capacitatea programatică – 40 puncte

  • Are compania o persoană responsabilă pentru operațiunile de vânzări și marketing? Persoana responsabilă are abilitățile necesare de bază, inclusiv cunoaște limbi străine?
  • Există principii și proceduri stabilite pentru luarea deciziilor comerciale?
  • Structura organizațională a companiei este potrivită pentru demararea procedurilor de export?
  • Există o viziune și disponibilitate pentru ajustarea resurselor umane ale companiei pentru vânzările de export? 

b. Autonomie financiară și durabilitate – 20 puncte

  • Cât de sustenabilă este situația financiară actuală a companiei?
  • Există active care aparțin companiei, cum ar fi livezi, infrastructură post-recoltare, etc. 

c. Potențial comercial – 30 puncte

  • Are compania suficiente volume comerciale pentru vânzările de export?
  • Varietățile de fructe din oferta comercială corespund cerințelor pieței moderne?
  • Există obstacole evidente și nerezolvabile pentru demararea operațiunilor comerciale de export? 

d. Componenta GESI – 10 puncte

  • Creează compania oportunități de angajare și/sau oportunități de dezvoltare profesională pentru femei, tineri și/sau persoane cu dizabilități?
  • Participanții la program aparțin unor grupuri sociale vulnerabile, inclusiv minorități etnice, femei, tineri și/sau persoane cu dizabilități?
‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›