‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 26 aprilie, 2024
12.7 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleOleg Tîrsînă: Piața nucilor în 2022 a fost dificilă. Trebuie să găsim noi oportunități...

Oleg Tîrsînă: Piața nucilor în 2022 a fost dificilă. Trebuie să găsim noi oportunități de comercializare

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Piața culturilor nucifere, în anul 2022, a fost destul de dificilă, în special pentru miezul de nucă, susține Oleg Tîrsînă, președintele Uniunii Asociațiilor Producătorilor de Culturi Nucifere.

Președintele Uniunii a specificat că, prețurile de comercializare, înregistrate anul trecut, au depins atât de soi, cât și de calibrul nucilor.

„Piața nucilor a fost destul de dificilă, în special pentru miezul de nucă. În ceea ce ține de nuca în coajă, în mare parte, s-a vândut, chiar dacă prețul a fost un pic mai mic decât în anii precedenți. Per ansamblu, nucile din soiuri moldovenești mai vechi, care au mai degrabă o destinație industrială, s-au vândut la prețul de 1-1,6 euro/kg. Nuca din soiurile moldovenești, cum ar fi Pescianski, s-a vândut la un preț de peste 2 euro, iar soiurile franceze, americane – 2,3-2,5 euro, iar calibru mai mare a ajuns și la 2,7 euro/kg”.

Acesta a adăugat că ținând cont de volumele produse la moment, există necesitatea de a identifica noi oportunități de comercializare.

Din acest motiv, participarea la diferite forumuri, expoziții, unde sunt prezente companii mari de retail, creează oportunitatea de a identifica piețe sau companii noi cu care am putea colabora.

Din acest considerent, Asociația Nucicultorilor din Republica Moldova (ANRM) a participat, în calitate de expozant, la una dintre cele mai mari expoziții internaționale specializate, care s-a desfășurat, în perioada 8-10 februarie, la Berlin (Germania) – Fruit Logistica.

Oleg Tîrsînă a specificat că, participarea a fost una necesară, deoarece niciodată Asociația nu a avut un stand expozițional la o astfel de expoziție internațională, deși era imperativ.

„Expoziția Fruit Logistica este de fapt specializată pe fructe și legume, în mare parte cele în stare proaspătă, dar și fructe uscate, nuci. În acest an, din cele ce am reușit să vizităm, am văzut doar trei standuri cu nuci. Pot spune că a fost foarte mică prezența nucilor la această expoziție, cu toate acestea, s-au apropiat destul de mulți vizitatori de standul nostru.

Persoanele nu au venit la expoziție pentru nuci, dar în momentul în care au văzut produsul s-au apropiat și au manifestat interes. A urmat o serie de discuții, schimburi de informații cu reprezentanți ai companiilor din diferite țări, continente. Cred că din contactele pe care le-am stabilit vom avea și rezultate pozitive, pentru că deja am primit câteva solicitări de oferte. Sunt sigur că participarea noastră a fost una necesară, mai ales că până acum comercializam mai mult prin intermediul companiilor procesatoare din țară, dar deja avem mai multă nucă crescută în livezi și este o necesitate de a stabili noi oportunități de comercializare”.

‹ adv ›
FOTO: Oleg Tîrsînă

În cadrul expoziției au fost prezentate atât nucile în coajă, cât și miezul, iar cei care au degustat au rămas impresionați de calitățile gustative, a mai spus Oleg Tîrsînă.

„Cei care au degustat miezul nostru au rămas încântați. Cei mai mulți au spus că niciodată nu au gustat așa miez bun. Deci, avem un mare avantaj, care va aduce rezultate în timp. Participarea la diferite platforme, unde există posibilitatea de a interacționa cu multă lume, creează posibilitatea de a aduce la cunoștință anume acest aspect – calitatea gustativă și organoleptica a nucilor moldovenești, care este de departe mult mai bună decât oricare altele.
Totodată, solicitările pe care le-am avut la expoziția Fruit Logistica au fost pentru nuca în coajă, care este de fapt o chestie dominantă. Din discuțiile pe care le-am avut cu experții din țară și nu doar, de la un an la altul, sunt mai solicitate fie miezul de nucă, fie nuca în coajă. Anul curent nu a fost o excepție. Avem niște stocuri de miez de nucă și încercăm, pe baza contactelor stabilite la expoziție, să le vindem”.

Oleg Tîrsînă a menționat că, nucile moldovenești își vor găsi cumpărătorii dacă se va continua promovarea acestui produs, inclusiv prin participarea la diferite târguri și expoziții.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›