Agricultura ecologică, energia regenerabilă, turismul şi medicina – acestea sunt cele mai atractive sectoare ale economiei naţionale pentru investitorii străini, participanţi la evenimentul Moldova Business Week din acest an. Opt companii de talie internaţională din Turcia, Cehia, Hong Kong, Germania, Israel şi Italia sunt pregătite să-şi extindă portofoliul investiţional în Republica Moldova.

Antreprenorii străini au vorbit despre programul de dezvoltare a afacerilor lor şi planul de investiţii pe parcursul celei de-a VI-a ediţii a Moldova Business Week 2019 – eveniment economic internaţional desfăşurat la Chişinău.

Astfel, investitorii străini sunt pregătiţi să investească în proiecte pentru tratarea apei reziduale şi a deşeurilor solide, în sectorul industriei regenerabile şi în producerea energiei solare şi eoliene. De asemenea, în topul intereselor pentru dezvoltarea afacerilor în Moldova se află plantaţiile de nuci, exportul produselor agroalimentare şi cosmetice pe piaţa Chinei, dar şi certificarea acestora pentru vânzarea pe pieţele europene. Serviciile medicale digitalizate şi turismul medical au un mare potenţial de dezvoltare, iar o delegaţie de oameni de afaceri din Israel explorează domeniul şi discută iniţierea unei afaceri în ţara noastră.

Moldova Business Week 2019, organizat de Agenţia de Investiţii în colaborare cu partenerii de dezvoltare şi mediul asociativ, este cea mai mare platformă de setare a  obiectivelor naţionale, auditul reformelor şi iniţiativelor guvernamentale în sprijinul climatului investiţional, dar şi oferirea instrumentelor practice pentru crearea parteneriatelor avantajoase dintre companiile străine şi cele locale, şi integrarea acestor în lanţul valoric global.

„Cea de-a VI-a ediţie a Moldova Business Week – cel mai important eveniment de promovare a Moldovei ca destinaţie pentru investiţii – a constituit o bună oportunitate pentru companiile străine şi pentru potenţialii investitori să cunoască oferta investiţională a ţării noastre. Pe parcursul a patru zile intense au avut loc sesiuni de discuţii individuale B2B, pe durata cărora reprezentanţii mediului de afaceri din străinătate au interacţionat direct cu oamenii de afaceri locali şi au stabilit parteneriate reciproc avantajoase. Deşi procesul de atragere a investiţiilor şi luare a deciziei este unul îndelungat şi deloc simplu, rezultatul palpabil al ediţiei din acest an sunt cele 8 companii străine care sunt în proces de luare a deciziei pentru a deschide afaceri în ţara noastră”, a declarat Rodica Verbeniuc, director general al Agenţiei de Investiţii.

În acest an Moldova Business Week 2019 şi-a reconfirmat statutul de eveniment de importanţă internaţională, găzduind peste 1500 de antreprenori, investitori, importatori şi finanţatori, inclusiv peste 200 de oameni de afaceri din 24 ţări (China, Canada, India, Germania, Israel, Turcia, Italia etc). Mai mult, agenda evenimentului a inclus sesiuni de informare la care au participat 163 de speakeri şi experţi de top, inclusiv 41 experţi internaţionali care au împărtăşit viziunile şi tendinţele în dezvoltarea antreprenoriatului, promovarea exporturilor şi atragerea investiţiilor în RM dar şi promovarea Moldovei drept destinaţie turistică.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here