După doi ani de pauză, expoziția Fabricat în Moldova revine cu o ediție jubiliară, a XX-a, care se va desfășura în perioada 1-5 februarie, la CIE Moldexpo.
Peste 300 de agenți economici și-au confirmat participarea. În premieră, sunt invitate și companii din Italia care au investit în Republica Moldova.
Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț şi Industrie, a menționat că noutatea acestui an este standul comun al companiilor italiene care au investit în Republica Moldova, au creat locuri de muncă, dar și exportă produse din Moldova.
La expoziție s-au confirmat prezența delegații din România, Ucraina, Polonia, Croația, Japonia, Bulgaria, fapt ce demonstrează un interes sporit față de produsele fabricate în Moldova.
În prima zi a expoziției va fi organizat un forum bilateral Moldova-România. Organizația pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului (ODA) va informa agenții economici despre programele de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii.
Camera de Comerț şi Industrie va semna un acord de cooperare cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă pentru a susține companiile în căutarea forței de muncă calificată.
Pe 3 februarie, CCI cu un grup de deputați va prezenta o inițiativă legislativă ce ține de tichetele de sport pentru angajații companiilor.
Francesco Sanna, reprezentantul Camerei de Comerț Italiene în Moldova, a afirmat că Italia este un partener strategic pentru Republica Moldova nu numai la nivel de schimburi comerciale sau la nivel de investiții. Expoziția Fabricat în Moldova constituie principalul eveniment care poate promova în mod direct produsele locale.
Rodica Crudu, director adjunct al Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, a menționat că organizația susține participarea întreprinderilor mici și mijlocii la Fabricat în Moldova prin programul de promovare a participării agenților economici la târguri și expoziții. Programul a fost lansat încă în anul 2012.
Astfel, companiilor le poate fi compensată integral taxa de participare la expoziție, dar nu mai mult de 3 mii de lei. ODA subvenționează și 50% din costul spațiului expozițional, dar nu mai mult de 5 mii de lei.
Standurile participanților la expoziție vor fi împărțite în două pavilioane. Vor fi amenajate și spații suplimentare, 10 corturi, în care 20 de companii își vor prezenta produsele.
Organizatorii estimează un număr de cel puțin 50 de mii de vizitatori.
Comentarii