Portul Constanţa este închis din cauza vântului puternic, iar operaţiunile de încărcare-descărcare a mărfurilor nu se pot efectua, în prezent fiind acostate la dane, pentru a încărca, 22 de nave, cu o capacitate totală de aproximativ 200.000 de tone, iar în rada portului aşteaptă alte 14 nave, informează Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, pe pagina sa de Facebook, scrie agrobiznes.ro.
Potrivit sursei citate, în Portul Constanţa îşi desfăşoară activitatea 38 de operatori portuari privaţi care pot opera inclusiv cereale, dacă situaţia impune. Dintre aceşti operatori, 13 deţin capacităţi de depozitare (silozuri şi magazii).
În ceea ce priveşte cerealele, capacitatea de încărcare într-un interval de 24 de ore este cuprinsă între 3.000 şi 30.000 de tone, în funcţie de dotările tehnice de care dispune operatorul şi de specificul cerealelor (grâu, porumb, floarea soarelui etc), precum şi de tipul operaţiunii (încărcare sau descărcare). Operatorii de cereale se încadrează într-o medie de 12.000 de tone/24 de ore, în condiţii meteorologice favorabile.
În prezent, sunt acostate la dane, pentru a încărca din Portul Constanţa, 22 de nave (cu o capacitate totală de aproximativ 200.000 de tone), iar în rada portului aşteaptă alte 14 nave. Acestea îşi vor relua operaţiunile de încărcare, imediat ce vremea va permite.
Administraţia Porturilor Maritime a amenajat în zona porţii nr. 7 a portului Constanţa o parcare de 37 de locuri şi în zona porţii nr. 9 o parcare cu o capacitate de 100 de locuri, care a fost realizată în cursul anului 2022.
În plus, împreună cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), urmează să dezvolte noi capacităţi de staţionare a autocamioanelor în afara Portului Constanţa.
Comentarii