Acţionarii Purcari Wineries (fosta Bostavan Wineries Ltd din Cipru) speră să obţină 265,9 milioane de lei din listarea a 49% din acţiunile companiei la Bursa de Valori Bucureşti (BVB), reiese din prospectul publicat pe site-ul operatorului pieţei de capital româneşti, citat de Mold-Street.
Subscrierile pentru una dintre cele mai mari companii vinicole din Moldova și România pot fi făcute începând cu data de 29 ianuarie şi până pe 8 februarie. Investitorii de retail trebuie să subscrie la preţul fix de 28 lei românești/acţiune (circa 6 euro sau 125 lei moldoveneşti), iar investitorii de retail au între 19 şi 28 de lei românești.
Cine vinde
Simbolul sub care se va lista este WINE, iar cele mai multe acţiuni sunt oferite de Lorimer Ventures Limted (circa 8,17 milioane acţiuni), urmat de Amboselt Universal cu un milion şi International Finance Corporation (IFC) cu 628.920 de acţiuni.
Conform prospectului, 10% din oferta de 9,8 milioane acţiuni este dedicată investitorilor de retail şi restul pentru cei instituţionali. Intermediarii ofertei sunt Raiffeisen Bank şi Swiss Capital.
Lorimer Ventures Limited este deţinută fondul Emerging Europe Growth Fund II LP, o societate civiIă constituită în statul Delaware, SUA şi administrată de Horizon Capital Associates II, LLC (HCA ll), iar Amboselt Universal Inc. este detinută de Victor Bostan (83,5%), Sergey Glukhov (15%) şi de Marcel Grăjdieru (1,5%).
Planuri ambiţioase
Producătorul de vin Purcari Wineries Plc anunţa, pe 15 ianuarie, că intenţionează să se listeze la Bursa de Valori Bucureşti, în primul trimestru din acest an, printr-o Ofertă Publică Iniţială de cel mult 49% din acţiunile existente.
„Purcari intenţionează să solicite admiterea acţiunilor sale la tranzacţionare în Categoria Acţiuni Internaţionale, pe Piaţa Spot Reglementată administrată de Bursa de Valori Bucureşti. Oferta va consta dintr-un număr de până la 9.800.000 de acţiuni oferite existente, reprezentând până la 49% din numărul total de acţiuni existente ale societăţii”, se arată într-un document publicat pe site-ul companiei.
Potrivit acestuia, societatea nu îşi va majora capitalul social în cadrul ofertei publice şi nu va primi niciun fel de fonduri rezultate din ofertă.
Compania intenţionează să adopte o politică de dividende progresivă. Pentru anii următori, presupunând absenţa unor condiţii de piaţă excepţionale sau a unor nevoi semnificative de finanţare, Consiliul de Administraţie intenţionează să recomande Adunării Generale a Acţionarilor distribuţia de dividende reprezentând 50% din profitul distribuibil anual, în condiţiile legislaţiei aplicabile.
Compania operează peste 1.000 de hectare de podgorie și patru platforme de producție în România și Moldova, fiind cel mai premiat producator de vin din Europa Centrală și de Est la Decanter London în perioada 2015-2016. Totodată Purcari se laudă că deține două dintre primele cinci branduri premium din România, având o cotă totala în acest segment de 26%, potrivit unui studiu Nielsen.
Potrivit rapoartelor financiare marja EBITDA pe primele 9 luni 2017 a fost de 33%, în timp ce marja de profit net a urcat la 23%, crescând cu 29%, respectiv 55%, faţă de aceeaşi perioadă din 2016.
Planurile companiei sunt ambiţioase, Victor Bostan fondator şi director general al Purcari, susţinând că poate deveni jucătorul numărul 1 pe piaţa de vinuri din Europa Centrală şi de Est (ECE).
„Viziunea noastră este sa devenim liderul incontestabil pe piata vinului în ECE, desfâtând consumatorii noștri cu vinuri excelente și oferindu-le o valoare superioară pentru pretul platit. Astăzi, vinurile noastre sunt un lux accesibil, de care se bucură clasa medie aflată în continuă creștere în ECE…. Ne-am dezvoltat într-un ritm rapid, spre bucuria acționarilor noștri, deși consider ca suntem abia la inceput de cale. În Romania se consuma circa șase litri de bere și băuturi spirtoase pentru fiecare litru de vin, în timp ce în Polonia raportul este de 18 la 1, deci mai avem mult de lucru, mai ales după ce am intrat în segmentul vinurilor spumante anul trecut”, a declarat Victor Bostan.
De notat că aceasta este a doua oară în istoria viticulturii și vinificației moldovenești, când o companie locală încearcă să intre la o bursă internațională.
Comentarii