Producătorul de vinuri Purcari Wineries, unul din principalii producători din Europa Centrală și de Est, a anunțat că profitul net a ajuns la 59,6 milioane lei româneşti (circa 12 milioane euro) în 2023, în creștere cu 45% față de 2022, potrivit datelor publicate la Bursa de Valori București (BVB), notează mold-street.com.
Potrivit companiei, veniturile la nivel de Grup au crescut cu 22% față de anul precedent, ajungând la 369,4 milioane lei româneşti (72,3 milioane euro).
În trimestru patru din 2023 veniturile au crescut cu 14%, în timp ce Profitul net și EBITDA s-au majorat de 2,7 ori și cu 21% față de cifrele ajustate din Trimestrul 4 din 2022.
În România, veniturile s-au majorat cu 22% anul trecut față de 2022.
Compania transmite că a fost o creștere puternică pentru toate brandurile pe toate canalele, Purcari fiind pe primul loc, urmat îndeaproape de Crama Ceptura, Bardar și, respectiv, Bostavan.
În Republica Moldova vânzările au crescut cu 4% an la an, iar vinurile premium Purcari și-au reconfirmat calitatea și atractivitatea, crescând pe toate canalele, atât ca valoare cât și volum, susţine producătorul.
În Polonia vânzările au fost similare cu cele din 2022 în contextul unei reveniri puternice în ultimul trimestru din 2023, iar în Cehia şi Slovacia a continuat tendinţa de recuperare dupa un început de an slab.
Pentru anul 2024, Purcari Wineries planifică o creștere cu 16-20% a veniturilor totale, cu 26-29% – a marjei EBITDA şi cu 14-16% – a profitului.
Comentarii