‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 18 mai, 2024
10.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriRândul de camioane de la vamă nu dispare: Blocaje administrative şi soluţii

Rândul de camioane de la vamă nu dispare: Blocaje administrative şi soluţii

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Autorităţile de la Chişinău, în colaborare cu cele din România şi Ucraina, dar şi cu mediul de afaceri caută diverse modalităţi pentru fluidizarea traficului la toate punctele de trecere a frontierei, notează mold-street.com.

Una dintre soluţiile examinate în marja ședinței trilaterale Moldova-Ucraina-România din 25 octombrie, este conceptul de rând electronic implementat în Ucraina, care va servi drept model și pentru dezvoltarea acestui concept în Republica Moldova, susţine Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Instaurarea unui control vamal comun pe segmentul Moldova-Ucraina 

Totodată, părțile (Moldova-Ucraina-România) au convenit asupra optimizării proceselor de trecere a frontierei prin instaurarea unui control vamal comun pe segmentul Moldova-Ucraina și instaurarea unui punct de coordonare a frontierei pe segmentul Moldova-România. 

În acest fel va fi fluidizat exportul, importul și tranzitul de mărfuri pe teritoriul celor trei state, susţine conducerea MIDR.

Acelaşi subiect a fost discutat şi în cadrul mesei rotunde „Cooperarea vamală în scopul fluidizării traficului prin punctele de trecere a frontierei de stat România și Republica Moldova”, desfășurată pe 26 octombrie, de Serviciului Vamal al Republicii Moldova și Autoritatea Vamală din România.

„Dialogul a inclus și subiectul ce ține de implementarea măsurilor comune privind îmbunătățirea capacității infrastructurii, a interoperabilității și eficienței serviciilor în punctele de trecere a frontierei, în scopul asigurării accesibilității către rețeaua trans-europeană de transport”, se menţionează într-un comunicat al Ministerului Finanţelor.

Ce măsuri concrete au fost propuse şi discutate pentru fluidizarea traficului de mărfuri și mijloace de transport la frontieră, Ministerul Finanţelor şi Vama nu au menţionat însă.

‹ adv ›

Cine blochează investiţiile în infrastructura de la frontieră

În acelaşi timp Asociația Internațională a Transportatorilor Auto din Moldova (AITA), susţine că situația creată la frontieră „reprezintă un impediment grav în contextul efectuării eficiente și în termen a curselor de transport rutier de mărfuri în trafic internațional, impune cheltuieli suplimentare majore pentru operatorii de transport rutier, precum și pune în dificultate activitatea economică externă a țării”.

Într-o adresare premierului Dorin Recean, AITA atrage atenția şi „la lipsa condițiilor de staționare a vehiculelor rutiere în preajma posturilor vamale, care duce la nerespectarea unor condiții elementare de igienă, precum și la imposibilitatea respectării timpului de muncă și odihnă a conducătorilor auto”.

Astfel AITA consideră necesară identificarea „în cel mai scurt timp posibil a unor soluții imediate de fluidizare a traficului și îmbunătățire a condițiilor de traversare a frontierei moldo-române pentru operatorii de transport rutier de marfă, în special edificarea unor parcări speciale destinate staționării vehiculelor rutiere de mare tonaj în preajma punctelor de traversare a frontierei”.

„În prezent, în lipsa unor investiții publice în astfel de proiecte și lipsa unui cadru normativ ce ar reglementa gestionarea parcărilor speciale și interacțiunea acestora cu funcționarea rândului electronic, concept care urmează a fi operaționalizat cu suportul donatorilor străini, se creează blocaje și pentru atragerea investițiilor private în domeniu”, susţine AITA în scrisoarea către premier.

‹ adv ›

Asociația reiterea că este dispusă să contribuie la atragerea investițiilor în vederea identificării unei soluții de amenajare a unei parcări speciale, amplasate în zona punctului de traversare a frontierei Leușeni-Albița, fapt ce poate constitui un proiect pilot important și pentru testarea conceptului de rând electronic.

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›