Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), în parteneriat cu Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrul Național Anticorupție (CNA) și UNFPA au organizat astăzi o conferință de lansare a Concursurilor „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2022.
Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova, iar „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, aflat la cea de a 9-a ediție, are drept scop de a identifica companiile ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale calității.
Directorul general al AGEPI, Eugeniu Rusu, a menționat că:
Fiind la cea de-a XX-a ediție, concursul „Marca Comercială a Anului” este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare a mărcilor comerciale pe piața internă şi externă. Rezultatele concursului permit evidențierea liderilor şi stabilirea dinamicii comportamentului consumatorilor pe piața autohtonă.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism:
- Nominalizarea „INTER”
- Nominalizarea „LIDERUL ANULUI”
- Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”
- Nominalizarea „EXPORT”
- Nominalizarea „REBRANDING”
- Nominalizarea „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”
- Nominalizarea „DEBUTUL ANULUI”
- Nominalizarea „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”
- Nominalizarea „FEMEIA ÎN AFACERI”
- Nominalizarea „ECONOMIA VERDE”
- Nominalizarea „BUSINESS ON-LINE”
- Nominalizarea „AFACERI DE FAMILIE”
- Nominalizarea „IMPLIMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT
- Nominalizarea „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI”.
Participanții concursurilor, în anul curent, vor beneficia și de unele avantaje: Publicitate suplimentară şi dezvoltarea imaginii mărcii comerciale, inclusiv a produselor şi serviciilor desemnate prin această marcă.
Informația cu privire la participanți, la modul de desfășurare a concursului va fi mediatizată amplu pe paginile web și rețelele de socializare ale organizatorilor concursului, în mass-media, la conferințe de presă, în emisiunile televizate consacrate concursului.
Specialiști și membri ai Juriului vor acorda consultații participanților; Oferirea gratuită, pe parcursul unui an, a serviciilor de pre diagnoză a proprietății intelectuale la întreprindere (experții AGEPI vor examina portofoliul obiectelor de proprietate intelectuală deținut de întreprindere și vor prezenta recomandări privind valorificarea eficientă a acestuia).
Organizarea seminarelor/ training-urilor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații întreprinderilor participante la concurs, inclusiv la sediul întreprinderii (gratuit), 1 seminar, de o zi (8 ore), 12-16 persoane.
Organizare de instruiri și consiliere în domeniul integrității și anticorupție; Reducere de 10% din taxa de participare în cadrul unei expoziții virtuale de pe platforma virtual-fairs.md; Reducerea de 20% din taxa de înregistrare pentru: Transmiterea cererii/ofertei firmei la Camerele de Comerț și Industrie din străinătate.
Înserarea cererii/ofertei firmei în bazele de date cu ofertele comerciale gestionate de CCI; Participarea la misiuni economice în străinătate; Participarea la forurile bilaterale organizate în RM; Publicarea color, gratuită, în Buletinul Oficial de Proprietate Intelectuală a imaginii mărcilor, laureate ale concursului, la solicitarea titularilor de marcă (pe parcursul anului);
Publicarea gratuită a contactelor întreprinderii și domeniului de activitate în Catalogul informativ-publicitar „Mărcile comerciale de succes din Republica Moldova 2022″.
Pe parcursul a celor 19 ediții la concurs au fost înregistrate peste 1700 de mărci.
Câștigătorii vor fi premiați în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”– cel mai așteptat eveniment al societății economice autohtone, care se va desfășura în vara acestui an.
Antreprenorii se pot înscrie la concursuri până pe 31 martie 2023, pe adresele [email protected], [email protected] și [email protected]. Toate materialele vor putea fi accesate pe pagina www.chamber.md, la categoria Concursuri.
Comentarii