Serviciul de Securitate al Ucrainei (SBU) a redactat o listă cu 32 de porturi și terminale care furnizează motorină rusească în Ucraina, în care apare şi Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti (PILG), notează mold-street.com.
Potrivit portalului Enkorr, existenţa listei cu 32 de porturi, terminale și depozite implicate în furnizarea de motorină de proveniență rusă în Ucraina, a fost raportată de o sursă din Serviciul Vamal al Ucrainei.
Lista porturilor şi terminalelor suspectate de transbordarea motorinei din Rusia
Publicația susţine că această listă este ușor diferită de cea care a fost distribuită la finele lunii septembrie 2023.
Lista făcută publică de Enkorr include 16 porturi, terminale şi depozite din Turcia, 9 porturi şi terminale din Bulgaria, câte două unităţi din Arabia Saudită şi Emiratele Arabe Unite şi câte un port din Algeria, India şi Republica Moldova. Din listă însă lipsesc porturile din Libia, Egipt, Maroc și Tunisia.
În cazul Republicii Moldova, este vorba de Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti şi în special terminalul petrolier deţinut şi gestionat de Danube Logistics SRL, firmă aflată acum sub controlul Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Potrivit Enkorr, operatorii pieței de carburanți din Ucraina au declarat că, deja începând cu 5 octombrie 2023, este imposibilă vămuirea motorinei care este importată în ţara vecină, în special, de la terminalul petrolier din Giurgiuleşti, dar şi din unele depozite de petrol bulgare.
Totodată, Serviciul de Securitate al Ucrainei continuă să investigheze şi alte căi, prin care produsele petroliere rusești pot să intre în Ucraina și ar putea adăuga noi porturi pe lista terminalelor suspecte.
Decizia Ucrainei a creat deja probleme unor traderi, care se specializaseră în livrarea de motorină prin porturile incluse în listă.
Danube Logistics recunoaşte, dar spune că a oprit transbordarea motorinei din Rusia
Cât despre Danube Logistics, operatoul PILG, apoi administraţia companiei ar fi anunţat deja că oprește operațiunile comerciale cu produse petroliere de origine rusă.
Cu toate acestea, compania nu neagă că terminalul a primit anterior încărcături cu produse petroliere rusești.
Pe de alată parte, datele de la serviciile de urmărire a traficului navelor arată că, în luna iunie, la Giurgiuleşti a sosit tankerul Malik Aliyev cu 3.300 tone de motorină, expediat din Taganrog, Rusia. De asemenea, pe 12 septembrie, a ancorat vasul Gen. Polad Hashimov, care a ieşit din Taganrog la începutul lunii.
Anterior, enkorr a raportat că în luna august au sosit două transporturi de motorină din Mersin, Turcia, la Giurgiulești, ceea ce a atras atenția pieței carburanţilor cu prețuri inadecvat de mici.
De notat că, de la începutul lunii august, sosirea motorinei și a benzinei din porturile turcești în Ucraina a încetat. În același timp, aprovizionarea cu produse petroliere din Turcia către Moldova este în creștere, susţin cei de la enkorr.
Potrivit A-95 Consulting Group, în ultimele două luni, portul Giurgiulești a primit cel puțin cinci nave cu motorină, care a fost expediată de la terminalele din Mersin, Turcia.
îi bun combustibilul rusesc, principal este să învingem agresorii pe câmpul de luptă
Din moment ce le folosiți combustibilul, automat rușii vor avea și banii necesari pentru armament si muniție cu care vor ține deschis conflictul cu Ucraina. Exact aceeași situație se intampla înainte de inceperea războiului in cazul țigărilor de contrabandă fabricate in regiunile Donetsk și Lugansk de ruși și exportate cu ajutorul rețelelor mafiote și a mercenarilor.
AOLEU ȘI LE PARE RĂU CA PRIMESC COMBUSTIBIL FEREASCĂ DUMNEZEU POATE LE PARE RĂU CA NU E MOACA