‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 23 decembrie, 2024
-0 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageStudiu: Franța este principala piaţă de desfacere pentru mierea moldovenească

Studiu: Franța este principala piaţă de desfacere pentru mierea moldovenească

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Cu un consum anual de 35 de mii de tone de miere, dintre care aproape 24 de mii sunt importate, Franța este principala piață de desfacere pentru mierea moldovenească, constată autorii unui studiu de piață, efectuat la solicitarea Organizației pentru Atragerea Investițiilor și Promovarea Exporturilor (MIEPO) și prezentat apicultorilor moldoveni săptămâna aceasta.

Studiul, elaborat cu sprijinul Proiectului de Suport pentru Implementarea DCFTA în Republica Moldova, prezintă obiceiurile de consum și cumpărare în Franța, evoluția prețurilor și principalele canale de import și distribuție, precum și condițiile de plată. De asemenea, documentul descrie procedurile de certificare, vamale, de transport, cerințele față de reziduuri și contaminanți, de marketing și etichetare, evoluțiile pieței internaționale și importurilor.

„Mierea este singurul produs de origine animală care a fost exportat în cantități consistente în Uniunea Europeană și numai mierea îndeplinește cerințele UE în domeniul sanitar pentru produsele de origine animală. Prin astfel de studii, MIEPO pune la dispoziția producătorilor moldoveni instrumente practice pentru a facilita exporturile”, a declarat Vitalie Zaharia, directorul MIEPO.

Potrivit studiului, principalele țări europene care exportă miere în Franța sunt Belgia, Spania, Germania, Italia, Polonia, iar principalul concurent al mierii moldovenești pe piața franceză este Chile, care însă cere și un preț mai mare.

‹ adv ›

De menționat că 52% din francezi procură mierea din Hipermarket și supermarketuri, iar 48% din magazinul apicultorului. Astfel, autorii studiului recomandă apicultorilor să elaboreze un brand național, care va contribui la obținerea unor prețuri mai înalte și să evite amestecul produselor atunci când sunt vândute angrosiștilor. Totodată, cele mai active perioade de consum sunt lunile ianuarie – martie și octombrie – decembrie, timp în care și prețurile sunt mai bune.

Aproape 80% din francezi consumă miere la micul dejun, peste 72% preferă mierea din flori și 70% o consumă ca remediu pentru dureri în gât, 66% – pe pâine, 60% în loc de zahăr, 45%o utilizează la prepararea bucatelor cu miere.

Deși procedurile vamale au fost simplificate, iar tarifele pentru certificare reduse, numărul exportatorilor autorizați de miere în Moldova este destul de mic și se cifrează la numai 18 companii, din cauza lipsei unei cantități constante și uniforme, a unei infrastructuri de bună calitate, lipsa sprijinului sectorial, organizarea slabă între apicultori, context de piață regională etc.

‹ adv ›

În anul 2014, Moldova a exportat miere în valoare de 9,5 milioane USD, exporturile înregistrând creșteri de până la 60% în anii 2010-2014 și o creștere de aproape 200% în anul 2014. Aproape 30% din exporturile de miere ajung în Franța și 23% – în Germania.

Studiul poate fi descărcat mai jos în limba română, engleză și rusă.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›