FOTO: newsromania.net

Anul 2017 a fost „anul de cotitură” pentru industria agrochimică, având importanță istorică. Majoritatea companiilor internaționale globale ce erau clasificate ca de nivelul doi, au făcut restructurări şi achiziţii masive pentru a atinge maximul vânzărilor. Acest lucru a dus la crearea unui nou model al industriei globale de pesticide, deoarece toate companiile agrochimice mari au trecut la o nouă etapă de dezvoltare, scrie Agroxxi.

Analizând Top 20 din 2017, remarcăm că Dow Chemical și DuPont, după fuziune, au ocupat locul 4 cu noul nume DowDuPont. Iar compania ADAMA a urcat în clasament până la poziţia a şasea.

În ceea ce privește performanța afacerilor, cu excepția Syngenta, Bayer și DowDuPont, toate celelalte companii au înregistrat o creștere în anul 2017. Companiile agrochimice chinezești s-au dezvoltat cel mai rapid, cinci dintre cele șase companii incluse în Top 20 au înregistrat o creștere a vânzărilor cu mai mult de 30%.

Vânzările totale a companiilor incluse în top în anul 2017, au ajuns la 55,19 miliarde de dolari, o creștere de 5,2% pe an, în timp ce vânzările totale ale primelor cinci au reprezentat 62% din această sumă.

După o scădere consecutivă pe parcursul a doi ani (2015: -9,6%, 2016: -2,5%), industria agrochimică globală își recâștigă poziția pe piața agricolă. Companiile BASF și Monsanto înregistrează o creștere a vânzărilor, în timp ce randamentele Syngenta, Bayer Crop Science și DowDuPont puțin au scăzut.

În anul 2017, după fuziunea reușită dintre ADAMA și Sanonda, ADAMA a urcat pe locul șase în top 20 la nivel mondial, iar vânzările de pesticide au crescut cu 5,7%, în principal datorită eforturilor companiei de a dezvolta produse speciale pentru diferite regiuni. Este de remarcat faptul că, în ultimii 20 de ani, ADAMA şi-a triplat mediile.

Ratingul companiei FMC a ajuns de la locul nouă în anul 2016, pe locul șapte în 2017. Vânzările companiei au crescut cu 11,5% (2016: + 0,8%). În anul 2017, FMC a achiziționat o parte din întreprinderile pentru protecția plantelor de la fostul DuPont, ceea ce a contribuit la o creștere semnificativă a vânzărilor. În al patrulea trimestru al anului 2017, întreprinderile achiziționate au acumulat vânzări suplimentare în valoare de 193 milioane USD, ceea ce reprezintă cu 40% mai mult decât în ​​anul precedent.

În anul 2017, vânzările de pesticide UPL, calculate în dolari americani, au crescut cu 11,9%, în principal datorită performanței produselor-cheie de glufosinat, mancozeb și lansării de noi produse. Compania UPL, numai în anul 2017, a lansat 101 de produse, 19% dintre care au fost inovatoare.

Vânzările companiei Nufarm, calculate în dolari americani, au crescut cu 15,2%, nu şi în Europa, unde Nufarm a suferit pierderi de 2%. În anul fiscal 2017, vânzările Sumitomo Chemical au crescut cu 5%, datorită achiziției companiei indiene de pesticide Excel Crop Care și companiei australiene producătoare de insecticide Botanical Resources.

În anul 2017, vânzările Arysta Life Science au crescut cu 4,5%, ajungând la 1,897 miliarde de dolari. Cu puțin timp înainte de încheierea valurilor de fuziuni și achiziții, Arysta a fost achiziționată de compania indiană UPL de la Platform Specialty Products.

Cinci companii – Nutrichem, Shandong Rainbow, Nanjing Red Sun, Jiangsu Yangnong și Zhejiang Wynca, au reușit să atingă o creștere progresivă de 30%. Sichuan Leshan Fuhua Tongda Agro-chemical Technology a raportat o creștere de 15,8%, calculată în dolari.

Pe măsură ce agricultura devine mai complexă, este de așteptat ca fuziunea între firmele mici, mijlocii și mari să crească și pe viitor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here