Producătorul de vinuri Purcari Wineries a înregistrat anul trecut venituri totale de 199 milioane lei românești (circa 47 milioane de dolari), în creștere cu 18,4% față de anul 2018, potrivit raportului financiar publicat la Bursa de Valori de la București, informează Mold-street.
În aceeași perioadă, profitul net a vinăriei a crescut cu 8,07%, la 50,59 milioane lei românești (circa 11,9 milioane dolari), de la 46,81 milioane lei în 2018.
Exporturile în Asia au crescut cu peste 50%
Principala piață de desfacere pentru vinurile și divinurile produse de grupul Purcari este România, care au fost în creștere cu 25,8% în 2019 și au ajuns la o cotă de circa 42% din vânzările de produse finite.
Vânzările în Republica Moldova au crescut cu 19% și ajuns la o cotă de 23%, fiind urmată de piața Poloniei – cu 10,7%, în creștere cu 18%. Cea mai semnificativă creștere au avut vânzările în Asia (în special China), care au avansat în 2019 cu peste 52%. Printre alte piețe de desfacere pentru licoarea de la Purcari se mai numără Cehia și Slovacia, Belarus, Ucraina și Ţările Baltice.
Purcari Wineries include patru producători – Crama Ceptura din România, Bostavan, Purcari și Bardar din Republica Moldova.
Listată acum 2 ani, la Bursa de la București, Purcari Wineries a ajuns una dintre vedetele bursei, iar titlurile ei au făcut obiectul unor schimburi cu pachete mari în ultimele 6 luni. Cea mai importantă a fost retragerea Horizon Capital, care prin Lorimer Ventures Limited (Cipru) dețineau 22,7% din capital.
În prezent cei mai mari acționari sunt Victor Bostan, directorul Purcari, care prin firma Amboselt Universal Inc din insulele Virgine Britanice (BVI) deține o cotă de 25,03%.
Comentarii