joi, 12 decembrie, 2024
0.5 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeViorica Chirica, administratoare Sevex Prim SRL: Bastonașele „Cristinuța” au evoluat de la un gust...

Viorica Chirica, administratoare Sevex Prim SRL: Bastonașele „Cristinuța” au evoluat de la un gust al copilăriei la un brand de țară

Recomandate

Cu o prezență pe piață de peste 20 de ani, bastonașele Cristinuța și Cristinel (produse de compania Sevex Prim) sunt sinonimul copilăriei. Acum două decenii, temelia afacerii de familie a fost pusă de regretatul Sergiu Aramă, iar actualemente firma este administrată de fiicile acestuia, Viorica Chirica și Irina Secrieru-Arama. 

Despre criza materiei prime, exportul în SUA, măsurile de eficiență energetică înterprinse, colaborările de succes și cum „gustul copilăriei” a devenit un brand de țară, citiți în rândurile de mai jos. 

Inițial au fost doar bastonașele Cristinuța.

„Ideea afacerii a apărut când fondatorul, Sergiu Aramă, un strateg deosebit, a vrut să aducă gustul copilăriei pe rafturile magazinelor. Bineînțeles, inițial pufuleții existau doar sub brandul Cristinuța, iar ulterior, datorită aportului adus de marketing, s-au diversificat și sunt disponibili și pentru băieței, în cutii cu denumirea Cristinel. Totodată, cutiile de bastonașe au încorporate și diverse jucării, prezența cărora nu influențează prețul pufuleților”.

Îndrăgiți de copiii de pretutindeni, pufuleții de porumb sunt un deliciu atât datorită diversității gusturilor, cât și a faptului că aceștia sunt naturali.

“Pufuleții Sevex Prim contribuie la alimentația echilibrată a copiilor. În producerea acestora nu folosim coloranți, conservanți și aromatizatori, aceștia fiind naturali, motiv pentru care termenul de păstrare a bastonașelor este redus, de doar 3 luni”.

Odată ce bastonașele au devenit desertul favorit al picilor, în ciuda crizelor de aprovizionare cu materie primă din 2022, compania a depus toate eforturile ca producția să fie de calitate superioară, iar prezența companiei pe piață să nu fie amenințată. 

„2022 a fost un an istoric și s-a deosebit prin involuții care i-au afectat pe toți. Inițial, aprovizionarea cu materie primă a fost incertă pentru noi. Atunci am luat hotărârea de a stopa producția unor poziții, pentru a le menține pe cele de top și a rămâne pe piață. Am anunțat partenerii de reducerea temporară a asortimentului, ca ulterior să revenim. Într-un final, ne-a reușit să rămânem prezenți pe piață. În ceea ce privește materia primă, o parte o procurăm de la producătorii locali, iar alta vine pe piața externă.”. 

Ca multe alte companii din țară care se confruntă cu criza energetică, și Sevex Prim s-a orientat către eficiență în acest domeniu.

„Am izolat termic sediul companiei și am investit în modernizarea utilajelor pentru a avea eficiență energetică mărită și un consum redus. Pe viitor,  ne-am planificat să folosim panourile fotovoltaice pentru acces la energia verde.

Fiind depășită criza de aprovizionare cu materie primă și luate măsuri de eficiență energetică, producătorii de bastonașe au planuri hotărâte pentru 2023 și acestea țin de extinderea gamei produselor.

„Planificăm să diversificăm producția noastră cu mai multe gusturi, căci odată ce bastonașele sunt, prioritar, alegerea copiilor, ne dorim ca diversitatea gusturilor să fie și naturală. De asemenea, se lucrează asupra altor proiecte de producere. Ne propunem ca în jumătate de an, cel mult un an, să venim pe piață cu produse noi”.

În cei 22 de ani ai companiei, pufuleții Cristinuța și Cristinel au cucerit și piețele externe.

„Exportăm spre mai multe țări, cum ar fi: Italia, România, Cehia, Irlanda, Franța, Germania, Spania și Grecia. Am avut comenzi și în SUA. Analizăm activ piața externă pentru a veni cu produse adaptate la standarde europene. Avem scopul să ne extindem și să ne adaptăm la cerințele de piață, căci, de exemplu, consumatorii din România nu preferă bastonașele dulci, oferind prioritate celor condimentate, cu gusturi diferite. În rest, diaspora este consumatorul nostru din străinătate, care duce dorul bastonașelor clasice, cu gust dulce sau sărat. Avem un produs notoriu, cunoscut atât în țară, cât și-n străinătate. Pufuleții noștri – un brand al țări”

În ceea ce privește piața locală, bastonașele pot fi procurate în majoritatea rețelelor de supermarketuri, magazine mici și baze angro din Republica Moldova, într-o diversitate de poziții, aici fiind vorba de gramaj diferit, gust sărat și dulce, prezența sau absența jucăriei, la pungă sau în gentuță.

Rețeaua de magazine Kaufland nu este o excepție, listând pe raft o gamă variată de gusturi ale cunoscutelor bastonașe Cristinuța și Cristinel.

„Am început colaborarea cu rețeaua Kaufland în iulie 2021. Acest parteneriat este unul reușit și frumos, și ne-am dori să fie pe termen lung. Apreciem că, de fiecare dată când apar întrebări și propuneri, se intervine rapid și prompt. Ne bucurăm că produsele noastre pot fi găsite în fiecare magazin al rețelei, precum și de faptul că suntem prezenți la raft, alături de alte produse europene și autohtone de calitate, de brand, iar aceasta ne motivează să creștem și mai mult”. 

Dacă vă numărați printre cei care-și fac cumpărăturile la Kaufland, cunoașteți și câte produse ale companiei Sevex Prim se găsesc în rețea:

„La moment, în rețeaua Kaufland se găsesc 5 poziții din asortimentul nostru de produse. Odată cu diversificarea gamei produselor, vom veni cu propunerea de extindere a numărului de itemi și în rețea”.

Odată ce planurile pentru 2023 sunt pe cât de ambițioase, pe atât de optimiste, adminsitratoarea Sevex Prim SRL, Viorica Chirica, are un mesaj hotărât către cititorii agrobiznes.md:

„Cu toții știm că pentru a reuși și a culege roadele activității noastre, este necesară multă muncă și dăruire. În ciuda provocărilor, crizelor și a factorilor externi care ne pot demotiva, pe moment, cred că toate pot fi depășite, putem ajunge la succesul dorit doar prin disciplină, atitudine și decizii corecte”.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Ana Zatușevschi
Ana Zatușevschi
Editor @ Agrobiznes

Citește și ›

Advertoriale