Specialiștii de marketing din cadrul a 10 companii din sectorul horticol din Moldova au finalizat cu succes a doua ediție a programului de mentorat la export, destinat exclusiv exportatorilor de fructe.
Evenimentul de încheiere a programului a fost marcat de prezentarea planurilor de marketing, promovare și export, elaborate cu suportul unor experți internaționali din Olanda.
Programul, desfășurat pe parcursul a 8 luni, a inclus sesiuni intensive de instruire tematică, precum și asistență personalizată, organizate de Asociația Moldova Fruct cu sprijinul Proiectului USAID Competitivitate și Reziliență Rurală în Moldova și Fondul American pentru Întreprinderi Ucraina-Moldova (UMAEF).
Scopul principal al acestui program a fost pregătirea exportatorilor pentru a accesa piețe internaționale și pentru a deveni competitivi pe piețele europene.
Un sprijin important pentru dezvoltarea exportatorilor
Programul a fost conceput pentru a sprijini Republica Moldova în tranziția sa de la furnizor de materii prime la un exportator profesionist de produse ambalate și certificate.
Această schimbare este importantă pentru creșterea competitivității și pentru consolidarea poziției Moldovei pe piețele internaționale.
Printre obiectivele programului s-au numărat:
- Analiza profundă a piețelor internaționale;
- Elaborarea de planuri strategice de dezvoltare;
- Ajustarea planificată a afacerilor pentru a reflecta avantajele unice ale fiecărei companii.
Ce urmează?
Companiile participante urmează să implementeze planurile de marketing elaborate, beneficiind de sprijinul continuu al Asociației Moldova Fruct.
Granturile de 10.000 de dolari oferite de program vor permite companiilor să investească în extinderea capacitații lor de export și în creșterea prezenței lor pe piețele internaționale.
Comentarii